سرویس: اقتصادی
کد خبر: 78814
|
08:00 - 1397/08/15
نسخه چاپی

نماینده مردم اردبیل:

غول های اقتصادی و گردشگری مشتاق حذف دلار/ مشکلات عمده ایران مدیریتی است نه تحریم/کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است

 غول های اقتصادی و گردشگری مشتاق حذف دلار/ مشکلات عمده ایران مدیریتی است نه تحریم/کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با اشاره به طرح حذف دلار از معاملات گفت:غول های اقتصادی و گردشگری مشتاق حذف دلار از معاملات هستند.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،در خصوص حذف دلار از معاملات و طرح امکان معاملات دو جانبه ایران و کشورهای دیگر بدون دلار که در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است اظهار داشت:متاسفانه دلار پایه مبادلات ارزی در کشور شده و با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا ضروری است دلار را از چرخه معلاملات خود حذف کنیم.

غول های اقتصادی مشتاق حذف دلار

وی با اشاره به اینکه غول های اقتصادی و گردشگری همچون چین ،روسیه ،ترکیه و دیگر کشورها مشتاق حذف دلار از معاملات و جایگزینی پول دو کشور هستند گفت: گفتگوی هایی نیز در این مورد انجام شده اما این اتفاق عملا رخ نداده که باید مجلس با تصویب چنین طرح های دولت را ملزم به حذف دلار کند.

نماینده مردم اردبیل،نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات دلار و تاثیر آن بر اقتصاد کشور افزود:باید معاملات دوجانبه ایران و کشورها دیگر با پول ملی طرفین انجام شود و یا یورو را در عرصه بین الملی جایگزین دلار کنیم که با این کار ارزش دلار در منطقه و جهان متزلزل می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس  در خصوص نقش وزارت خارجه در اجرای این طرح گفت: وزارت امور خارجه باید  مقدمات  اجرای این طرح را فراهم کند و محور مذاکرات دیپلماتیک آن وزارت خارجه خواهد بود چرا که برای برقراری ارتباط با سایر  کشورها وزارت خارجه باید مذاکره کند.

به گفته بدری طرحی در مجلس با عنوان تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران ارایه شده که با این  کشور های  برخورد متقابل می شود.

مشکل عمده ایران مدیریتی است نه تحریم ها

وی با اینکه راهبرد وبرنامه ریزی  خاصی برای مدیریت اقتصاد کشور با استفاده از توان داخلی اتخاذ نشده افزود:به اعتقاد بنده 70 درصد مشکلات داخلی به علت سو مدیریت ها مسئولان اجرایی کشور است و تحریم به میزان کمی در اقتصاد کشور نقصان ایجاد می کند.

نماینده مردم اردبیل افزود: امیدوارم مسئولان اجرایی کشور بعد از این تحریم ها خودی نشان بدهند و انقلاب دیگری در عرصه اقتصادی بکنند؛ همچنان که در دوران دفاع مقدس با تمامی تحریم های سخت، توانستیم از حملات همه جانبه دشمن عبور کنیم.

بدری با بیان اینکه مسئولان باید سیاسی کاری و تعارف ها را کنار بگذارند و با استفاده نیروهای جوان نخبه جهادی وارد عمل شوند گفت:البته این عزم و اداره را در دولت نمی بینم همانطور که در ماجرای  وزیر کار دیدیم اما امیدواریم بعد از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبان که همانند تمامی ایام پایبندی خود را به این نظام اعلام کردند مسئولان همت به خرج بدهند.

این نماینده مجلس  اظهار داشت: دو طرح ذکر شده بجا و منطقی است اما باید توجه داشته باشیم که دولت نیز  اختیاراتی دارد که اصلا به این چنین طرح ها نیازی نیست اما در این شرایط باید دولت را ملزم به اجرا کنیم.

انتهای پیام/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد