سرویس: اقتصادی
کد خبر: 78831
|
20:10 - 1397/08/15
نسخه چاپی

معاون دادگستری استان اردبیل مطرح کرد؛

برخورد غلط با سرمایه گذران در بانک ها/ دید منفی به فعالان بخش خصوصی اردبیل اصلاح شود

برخورد غلط با سرمایه گذران در بانک ها/ دید منفی به فعالان بخش خصوصی اردبیل اصلاح شود
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاران از نحوه برخورد غلط، عدم راهنمایی صحیح و نحوه محاسبه سود وجرایم بانکی توسط بانک‌های عامل استان اردبیل به شدت گلایه‌مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،یوسف خدادادی عصر امروز در شانزدهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: سرمایه‌گذاران از نحوه برخورد غلط، عدم راهنمایی صحیح و نحوه محاسبه سود و جرایم بانکی توسط بانک‌های عامل استان اردبیل به شدت گلایه‌مند هستند.

وی افزود: در این جلسه تعداد 5 پرونده از واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری استان اردبیل مورد برررسی قرار گرفت که اکثر این پرونده‌ها مربوط به مشکلات فعالان بخش خصوصی با بانک‌های استان اردبیل به خصوص بانک کشاورزی بود و بیشتر سرمایه‌گذاران از نحوه برخورد، نحوه راهنمایی و نحوه محاسبه سود و جرایم گلایه داشتند و بسیاری از ایرادات هم وارد بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اکثر سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی با قوانین، بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌های روز بانکی آشنایی ندارند و به همین دلیل با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند و لازم است بانک‌ها هنگام تشکیل پرونده‌ها سرمایه‌گذاران را به صورت صحیح و دقیق راهنمایی کنند.

خدادادی تشریح کرد: در یکی از پرونده‌های امروز سرمایه‌گذار به دلیل عدم راهنمایی صحیح از سوی بانک کشاورزی با مشکل جدی مواجه شده بود و علاوه برآن نحوه برخورد نامناسب و دید منفی به سرمایه گذاران از دیگر موارد مطروحه توسط فعالان بخش خصوصی بود از همین رو لازم است با سرمایه‌گذران به عنوان کسانی‌که باعث پیشرفت استان و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال می شوند برخورد صحیح و مثبت داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: بحث نحوه محاسبه سود و جرایم بانکی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که بارها به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در اکثر موارد اختلاف فاحشی بین مبالغ محاسبه‌شده توسط کارشناسان و بانک‌ها مشاهده می‌شود چرا که نحوه محاسبه سود و جرایم تسهیلات توسط بانک‌ها مغایر با ضوابط و دستور‌العمل‌های بانک مرکزی است.

خدادادی با تاکید بر لزوم بررسی موضوع تسهیلات بانکی به صورت کشوری، گفت: در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان اردبیل به صورت موردی به این موضوعات پرداخته و طبق نظرات کارشناسی مصوباتی ابلاغ می‌شود و بانک‌ها نیز ملزم به اجرای مصوبات هستند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد