سرویس: بیله سوار
کد خبر: 79222
|
16:49 - 1397/09/16
نسخه چاپی

امام جمعه بیله سوار:

هر قوه‎ای که کمترین مسامحه با اخلالگران اقتصادی داشته باشد، شریک جرم است

هر قوه‎ای که کمترین مسامحه با اخلالگران اقتصادی داشته باشد، شریک جرم است
امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: هر قوه ای که کم ترین مسامحه در برخورد با اخلال گران اقتصادی داشته باشد ، شریک جرم است و باید محاکمه شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حجت الاسلام اصغر جدائی  در خطبه های این هفته نماز جمعه بیله سوار  با اشاره به عذرخواهی متواضعانه مقام معظم رهبری از یکی از شاگردانشان، اظهار کرد: این نوع رفتار باید برای همه مسئولین الگوی الهام بخش باشد، مردم ما در ماه های گذشته مشکلات زیادی را متحمل شدند، بار سنگین استرس و گرانی بازار، پیرمان کرد و در حسرت حداقل یک عذر خواهی معمولی از طرف بعضی مسئولین ناکارآمد و بی کفایت مانده ایم؛ سیره اخلاقی مقام معظم رهبری برای همه ما می تواند الگو خوبی باشد .

وی با تبریک روز دانشجو و بیان اینکه دانشجویان امیدهای آینده انقلاب،کشور و مردم هستند تصریح کرد: دانشجویان باید با امید و نشاط مباحث علمی و پژوهشی را بخوانند و بدانند هر چه تخصص و تعهدشان را قوی تر کنند بیش تر خواهند توانست به مردم و وطن شان خدمت کنند؛ اگر امروز در بعضی زمینه ها مشکل داریم بخاطر این است که در آن قسمت ها یا مسئولین ما تخصص و ابتکار عمل لازم را نداشتند یا تعهد لازم را نسبت به آرمان های اسلام نداشتند و به این خاطر در بعضی قسمت ها، عقب ماندیم یا ضربه خوردیم.

امام جمعه شهرستان بیله سوار ادامه داد: دانشجویان سعی کنند به دور از حاشیه های جناحی و سیاسی، با عشق و دغدغه به تحصیلات خودشان عمق ببخشند تا در آینده قوی به میدان بیایند.

وی با اشاره به انتشار اظهار نظری در فضای مجازی مبنی بر اینکه" ۳۰۰ میلیارد دلار در این چند ماهه اخیر گم شده است" گفت : این روز ها خبری در فضای مجازی دست به دست می شود که انسان با خواندن آن آتش می گیرد، دولت چه جوابی برای گم شدن 300 میلیارد دلار دارد؟ اگر گوینده دروغ گفته باید به خاطر تشویش اذهان عمومی و افترا به دولتی ها محاکمه شود و اگر مطلب مذکور صحت داشته است ،باید عاملین این دزدی عظیم محاکمه بشوند .

جدائی با انتقاد از سخنان یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با حجاب اذعان کرد: هیچ متخصص و کارشناسی تا به امروز نگفته است که: چادر عامل گردن درد است "؛ آن چه موجب درد گردن شما و امثال شما شده است دین سنگین از حق مردم ستم کشیده و مظلوم ایران است که بر گردن شما سنگینی می کند ، ولی متوجه نیستید.بی تدبیری شما و امثال شما باعث شده، 20 میلیون انسان مومن و مظلوم ، در فقر شدید به سرببرند، شرم و حیا هم چیز خوبی است.

وی با اشاره به افرادی که با وجود سختی ها و مشکلات در کشور ،به صورت میلیاردی اختلاس و به حقوق مردم تعدی می کنند ، متذکر شد :افرادی که می بینند کشور چه بحران هایی را تحمل می کند، بیکاری بیداد می کند ، کارخانه ها ، ورشکست می شوند؛ با این همه به اختلاس های میلیاردی دست می زنند از حیوانات پست تر و از گرگ ها درنده ترند ،این ها موجودات خطرناکی هستند و بایستی هر چه سریع تر از صفحه روزگار حذف شوند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: هر کسی با این افراد ، در پشت پرده ساخت و پاخت می کند، از پشت صحنه ها خبر دارد و به نوعی همکاری می کند ، در این ظلم های وصف نشدنی شریک هست؛ دولت ،مجلس و قوه قضائیه باید با این ها برخورد کند، هر قوه ای که کم ترین مسامحه در برخورد با اخلال گران اقتصادی داشته باشد ، شریک جرم است و باید محاکمه گردد . مردم جانشان به لب رسیده ،خسته شدیم از بس اخبار اختلاس شنیدیم .طاقت مردم هم حدی دارد، کاری نکنید که کاسه صبر مردم لبریز شود.
وی در رابطه با الزام برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی ، گفت: قوه قضائیه باید ستاد ویژه مبارزه با مفاسد اداری تشکیل دهد و کمسیون اصل 90 مجلس باید جدیت به خرج دهد، حراست ادارات باید پاسخ گوی اختلاس ها باشند، در هرنهادی که اختلاس روی می دهد ، مجرم اصلی مسئول حراست آن اداره است که یا کوتاهی کرده است و یا همکاری ما امروز در جامعه مان نیاز به وحدت نظر ، وحدت جمعی و همکاری و مشارکت عمومی در جهت تصفیه مدیران فاسد داریم .

جدائی گفت: چرا قیمت رب گوجه فرنگی باید 350 درصد گران بشود، چرا باید، میوه ها 83 درصد ،تخم مرغ ها 66 درصد ، گوشت 45 درصد ، برنج 44 درصد ، قند و شکر 41 درصد ،لبنیات 37 درصد و حبوبات 29 درصد در عرض چند ماه گران بشود. مسئولین تمام هم و غم شان، مبارزه با گرانی و حل مشکلات معیشتی مردم باشد، مردم واقعا در فشارند باید برای ریشه کن کردن فقر از این مملکت، همه به میدان بیایند و عاشقانه و خلاقانه و جهادی اقدام کنند.

وی با تحلیل شرایط کنونی فرانسه تصریح کرد: اعتراضات فرانسه که به جنبش جلیقه زردها معروف شده است ، ریشه اجتماعی دارد و دلیلش ، اثر پایین آمدن استاندارد زندگی در فرانسه و کاهش دستمزدهاست، فرانسه امروز گرفتار بزرگترین بحران در دو دهه گذشته است ، اعتراضاتی از این دست از سال ۱۹۶۸ به بعد دیده نشده است، این اعتراضات بزرگترین چالش برای ریاست جمهوری مکرون است ، چرا که محبوبیت او افت کرده و او دچار وضعیت باخت- باخت شده است .

امام جمعه بیله سوار همچنین بامحکوم کردن عملیات کور تروریستی توسط گروهک جنایتکار در چابهار تصریح کرد: دشمن تحمل موفقیت های ایران اسلامی را در عرصه های بین المللی ندارد، و این حوادث باعث می شوند مردم چهره های دشمنان را بهتر بشناسند .

جدائی در خاتمه با اشاره به حرکات ناپسند مجری های صدا و سیما در روزهای اخیر اشاره نمود و عنوان کرد:حرکت ناپسند از طرف مجری های صدا و سیما و گلایه میلیون ها ایرانی اخلاق مدار، این پیام را به صدا و سیما و نهاد های دیگر داشت که در گزینش افراد برای کار در مراکز حساس و مقابل دوربین ، سعی کنید از وجود جوانان مومن و ارزشی، استفاده کنید. عدم توجه صدا و سیما به این موضوع در انتخاب مجری ها ،بازیگران ، کم کم دارد آثار سوء و مخرب خودش را نشان می دهد، انسان های ضعیفی که لیاقت در ویترین بودن را ندارند هرگز نباید توسط صدا و سیما مطرح بشوند

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد