سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79261
|
13:41 - 1397/09/19
نسخه چاپی

مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل خبرداد؛

روستاییان و کارگران روزمزد اردبیلی زیر خط فقر/ اقتصاد اردبیل رو به رشد

 روستاییان و کارگران روزمزد اردبیلی زیر خط فقر/ اقتصاد اردبیل رو به رشد
مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل گفت: بر اساس رقم خط فقر اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس عموما کارمندان دولتی و کارگران شرکت های رسمی این استان، در بالای خط فقر قرار دارند.

هاشم مظفری مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، درباره اینکه چند درصد جمعیت استان اردبیل زیر خط فقر قرار دارد، اظهار داشت: این مسئله نسبی است و برای اعلام آمار دقیق باید درآمد تمام افراد استان استخراخ شود.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار اعلامی مرکز پژوهش‌های مجلس کسانی که در اردبیل درآمدشان کمتر از  یک میلیون و 208  هزار و 316  تومان است زیر خط فقر قرار دارند که بر این اساس عموما کارمندان دولتی و کارگران شرکت های رسمی این استان که کف حقوقشان  این رقم است و همچنین پزشکان و قضات و بازاریان که درآمدیبیشتری دارند، در بالای خط فقر قرارمی گیرند.

https://www.gostaresh.news/images/gallery/97/09/Faghr.jpg

مدیر کل امور اقتصادی و دارائی استان اردبیل تصریح کرد: در حالت کلی اقشاری ازجمعیت روستایی،کارگران روزمزد اردبیلی و مناطق حاشیه نشین شهری در استان اردبیل درآمدی پایین تری از خط فقر دارند.

 وی با تاکید بر اینکه درشرایط کنونی اقتصاد کشورمان، استان اردبیل در قیاس با سایر استان ها اقتصاد رو به رشد و مناسبتری دارد، اظهارداشت: باوجود شرایط بد اقتصادی سرمایه گذاری ها درحوزه کشاورزی، گرشگری و صنایع اردبیل در حال رونق است.

مظفری گفت:برخلاف استان اردبیل در برخی از استانها سرمایه گذاری هایی از نوع  کشاورزی، صنعت و گردشگری اشباع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد