سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 79474
|
11:00 - 1397/10/06
نسخه چاپی

در آستانه هفته بصیرت انجام شد؛

آغاز به کارطرح بزرگ امداد رسانی در بیمارستان های صحرائی مناطق محروم اردبیل + فیلم

آغاز به کارطرح بزرگ امداد رسانی در بیمارستان های صحرائی مناطق محروم اردبیل + فیلم
درآستانه هفته بصیرت و با هدف خدمات رسانی و امداد رسانی به مردم مناطق محروم استان اردبیل طرح بزرگ امدادرسانی شهدای مدافع حرم با برپایی سه بیمارستان صحرایی در مناطق مختلف استان اردبیل آغار به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، این طرح که با همت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه، سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزار می شود تا بهمن ماه در سه نقطه از مناطق محروم استان اردبیل اجرا می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از 4 هزار نفر در این طرح از بین 120 روستای مناطق محروم استان غربالگری و یک هزار نفر از این بیماران به مرحله ویزیت تخصصی طرح بزرگ امداد رسانی شهدای مدافع حرم راه معرفی شده اند.

سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهارداشت؛ پزشک متخصص در سه نقطه از استان اردبیل که درآنجا بیمارستان صحرایی مجهزی  دایرخواهدشد، بیماران را ویزیت رایگان می کنند.

وی با اشاره به تجهیزات پزشکی و درمانی این بیمارستان های صحرایی و دایر بودن یک هفته ای آن در سه نقطه از استان اردبیل، اظهار داشت:  اولین بیمارستان صحرایی در شهر ثمرین، دومین بیمارستان صحرایی در شهر هیر و سومین بیمارستان صحرایی بخش سردابه مرکزی احداث شده و در هرکدام به مدت دو روز بیماران منطقه ویزیت تخصصی و عمومی خواهند شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: علاوه بر این یک هزار نفر، عموم مردم هم می توانند با مراجعه به بیمارستان های صحرایی از این خدمات رایگان درمان استفاده کنند.

پیرجاهد بیان کرد: با توجه به این که تیم های پزشکی متخصص و عمومی در این دوره حضور دارند، فلذا فرصتی دوباره ایجاد خواهد شد تا عزیزانی که دراین مناطق هستند بتوانند به نحو احسن از این خدمات رایگان استفاده کنند.

80 روستای مناطق محروم در اردبیل از طرح بزرگ امداد رسانی شهدای مدافع حرم بهره مند شده اند

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل گفت: 80 روستای مناطق محروم استان اردبیل از این طرح بزرگ امداد رسانی شهدای مدافع حرم بهره مند شده اند.

مهدی چنگیزیان در گفتگو با خبرنگارسبلان‌ما، اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم اهالی روستاهای مناطق محروم استقبال خوبی از این طرح داشته اند لذا سازمان بسیج جامعه پزرشکی استان اردبیل با پیگیری ها و جلسات متعدد با دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و مراکز ردمانی درصدد آن بودیم که این طرح در مناطق مختلف استان استمرار داشته باشد.

چنگیزیان با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار نفر از بیمارانی که در مناطق مختلف محروم استان غربالگری شده بودند شناسایی و به مرحله دوم طرح بزرگ امداد رسانی شهدای مدافع حرم معرفی شده اند افزود: در این طرح 14 تیم پزشک متخصص و عمومی بصورت تخصصی با تجهیزات و امکانات در تمامی زمینه های پزشکی ، گوش، حلق، بینی، زنان زایمان، داندان پزشکی، اطفال و غیره به معالجه و درمان این عزیزان می پردازند.

وی گفت: درصورتی که فردی در حین ویزیت مشخص شود که از بیماری خواصی برخوردار است وبایستی به مرکز شهر برای عمل جراحی مراجعه کند لذا با هماهنگی هاتی انجام شده تا پایان مرحله درمان این بیماران پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

 

گزارش از مهدی همتی

تصویربردار : طاهر اناری

تدوین: مهدی همتی

 

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد