سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79573
|
10:10 - 1397/10/11
نسخه چاپی

فرماندار بیله سوار :

کاهش 13 درصدی طلاق در بیله سوار

کاهش 13 درصدی طلاق در بیله سوار
فرماندار بیله سوارگفت: حسن قبادی صبح امروز در بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان بیله سوار اظهار داشت: در 8ماهه امسال 45 مورد طلاق در شهرستان بیله سوار به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،حسن قبادی صبح امروز در بازدید از اداره ثبت احوال شهرستان بیله سوار اظهار داشت: در 8ماهه امسال 45 مورد طلاق در شهرستان بیله سوار به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه دلایل و علل طلاق در شهرستان بصورت علمی و دانشگاهی دنبال می شود افزود: هرچه در جامعه مهر، محبت، انس، الفت و گذشت و ایثار را ترویج کنیم، آمار طلاق به شدت کاهش پیدا می‌کند اما در مقابل اگر خشونت را در جامعه ترویج داده باشیم، آمار آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق نیز افزایش پیدا می‌کند.

فرماندار بیله سوار  عدم عاقبت نگری و خشونت را یکی از دلایل افزایش طلاق در منطقه دانست و گفت:بسیاری از خانواده ها بدون اطلاع از آسیب های طلاق خود عاملی در جهت جدایی زوجین هستند و تصمیم گیری های نابجا و همراه با خشونت و عدم واقف نبودن به آسیبهای طلاق باعث این جدایی ها می شود.

قبادی ضمن تبریک یکصدمین سالگرد تاسیس ثبت احوال عنوان کرد: الکترونیکی کردن خدمات در حوزه ثبت احوال نتایج ارزشمندی را به همراه داشته است و افزایش سرعت و دقت در کار ، کاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد و جعلیات در این حوزه که مهمترین آسیب به شمار می رود از جمله این نتایج ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه ثبت و تهیه آمار و ارقام و بکارگیری آن نقش حیاتی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای جهان دارد گفت:در 8ماهه امسال 280مورد ازدواج در شهرستان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 7درصدی را داشته است.

فرماندار بیله سوار به آمار ثبت وفات و ولادت نیز در شهرستان اشاره کرد و افزود:در 8ماهه امسال 518 مورد تولد نوزاد در شهرستان اتفاق افتاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 6درصدی را در این زمینه شاهد هستیم

قبادی عنوان کرد: در 8ماهه امسال 66 مورد مرد و 63مورد زن در شهرستان وفات کرده است ومیزان فوتی در این شهرستان 4درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

موسی پوررئیس اداره ثبت احوال بیله سوار نیز بااشاره به ضرورت ثبت دو واقعه حیاتی یعنی ولادت و وفات در موعد مقرر قانونی، یادآور شد: ثبت بموقع این وقایع ، از بروز برخی سوء استفاده ها مثل فرزند خواندگی و اتباع بیگانه پیشگیری میکند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد