سرویس: اجتماعی
کد خبر: 79621
|
09:47 - 1397/10/16
نسخه چاپی

هشداری که باید جدی گرفته شود؛

مرگ سالانه 55 نفر در جاده‌های مشگین شهر

مرگ سالانه 55 نفر در جاده‌های مشگین شهر
طبق اعلام فرمانده پلیس راه اردبیل در پنج سال اخیر 748 نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده های استان اردبیل جان باختند که از این تعداد 275 نفر مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، راننده، جاده و خودرو سه ضلع مثلث تصادفات جاده‌ای را تشکیل می‌دهند اما مقصر هرکدام از این عوامل که باشد باید در سریعترین زمان ممکن فکری برای آن بشود.

محمد طریقی فرمانده پلیس راه اردبیل در آخرین اخبار اعلام کرده است که در پنج سال اخیر 748 نفر در اثر تصادفات رانندگی در جاده های استان اردبیل جان باختند که از این تعداد 275 نفر مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان مشگین شهر است.

طبق اعلام این مسئول به طور میانگین سالانه 55 نفر در شهرستان مشگین شهر در اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند که متاسفانه در 9 ماه سال جاری نیز 42 نفر در این شهرستان در اثر تصادف رانندگی جان باختند.

فرمانده پلیس راه اردبیل تصریح کرده کرده است که 50 درصد از تصادفات فوتی در اثر برخورد جلو به جلو 2 خودرو رخ می دهد  از همین رو  وی تسریع در بهره برداری از بزرگراه مشگین شهر - اردبیل را گامی مهم در کاهش آمار تصادفات فوتی می داند. 

 طبق اعلام این مسئول  بخشی از تصادفات فوتی در جاده های استان نیز مربوط به موتورسیکلت است که ضرورت دارد در این  راستا با فرهنگ سازی آمار تصادفات را کاهش دهیم.

بدون شک وقتی صحبت از حوادث جاده ای می شود ناخودآگاه ذهن همه به سمت راننده خودرو یا عامل انسانی رجوع می کند در حالی که اگر ایمنی جاده و خودرو در وضعیت استاندارد باشد، عامل انسانی نخستین دلیل مرگ و میر جاده ای نخواهد بود.

در حال حاضر زیر ساخت های حمل و نقل  استان اردبیل از جمله راههای ریلی و تاخیرهای دنباله دار پروازهای فرودگاه اردبیل در این استان توسعه نیافته است و این امر باعث شده تا راه بیشترین سهم را در صنعت حمل و نقل  این استان داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد