سرویس: اجتماعی
کد خبر: 79702
|
10:20 - 1397/10/22
نسخه چاپی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل:

جمع آوری مشاغل مزاحم شهری در اردبیل /وضعیت مدیریت پسماند در استان قابل قبول نیست

جمع آوری مشاغل  مزاحم شهری در اردبیل /وضعیت مدیریت پسماند در استان قابل قبول نیست
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: مشاغل و اصناف مزاحم شهری با هماهنگی شهرداری ها و سازمان های مربوطه جمع اوری و به مکان دیگر منتقل می شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،مسعود امامی یگانهصبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری به شهرداری ها با هدف کاهش و رفع مشاغل مزاحم ابلاغ شده و شهرداری ها موظف هستند نسبت به جمع آوری و انتقال آنها به مکان های دیگر اقدام کنند .

وی اظهارداشت: هرگونه فعالیت و مشاغلی که مخل آسایش و امنیت شهروندان باشد جزو مشاغل مزاحم محسوب می شود.

امامی یگانه بیان کرد: برای ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری سازمان صنعت ،معدن و تجارت ،اتاق اصناف ،شورای های شهر ،محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در قالب کمیسیون تبصره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها عضو هستند که می توانند مشارکت لازم را در این باره داشته باشند .

وی افزود: مطابق آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری ،شهرداری ها هنگام صدور پروانه ساخت و ساز هم به کاربری های غیر مسکونی بر اساس طرح تفصیلی باید از شکل گیری واحدهای مزاحم جلوگیری بعمل آورند.

امامی یگانه بابیان اینکه وضعیت جمع آوری پسماندها در استان قابل قبول نیست افزود: تلاش می شود نقشه راه مناسبی برای مدیریت پسماند اعم از تفکیک از مبدا ، کمینه سازی تولید زباله ، ساماندهی محل های دفن و بازیافت صورت گیرد.

وی افزود: شهرداری ها علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم برای تفکیک زباله از مبداء باید با مشارکت دستگاه های مربوط ، تشکل های مردم نهاد و آحاد مختلف مردم نسبت به مدیریت مناسب پسماند در محیط شهری اهتمام کنند.

وی با بیان اینکه جمع آوری به موقع پسماند ، تنظیف مناسب شهری و امحای زباله یکی از اولویت های ضروری برای مدیریت شهری است، گفت: با بازدیدهای صورت گرفته به همراه تعدادی از شهرداران استان از استان های دیگر و بررسی تجربیات آنها تصمیم گیری عملیاتی برای بهبود مدیریت پسماند در استان اردبیل گرفته می شود.

امامی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند شهر اردبیل در مرحله بررسی و تصویب در کارگروه پسماند استان قرار دارد اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح بعد از تصویب نهایی بخشی از مشکلات در این شهر رفع شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: از نقطه نظرات کارشناسان و اساتید دانشگاهی در این زمینه استقبال می شود و لازم است برای تحقق مطلوب موضوع در کنار اقدامات مناسب فرهنگی از ابزارهای نوین نیز استفاده شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد