سرویس: اردبیل
کد خبر: 79874
|
14:58 - 1397/11/04
نسخه چاپی

به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد

برپایی بزرگترین سفره نذری کشور در اردبیل+ تصاویر

برپایی بزرگترین سفره نذری کشور در اردبیل+ تصاویر
بزرگترین سفره نذری کشور به طول 125 متر با مشارکت فعالان حوزه گردشگری استان در مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، ظهر امروز بزرگترین سفره نذری کشور به طول 125 متر با مشارکت فعالان حوزه گردشگری استان در مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برپا شد.

روان بخش نایب پاشایی ناظر جشنواره زمستان بیدار و دبیر اجرایی برپایی این سفره باشکوه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه این مراسم به مناسبت گرامیداشت ایام فاطمیه برگزار شد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا آداب و سنن مذهبی خودمان را در قالب برنامه هایی چون  گردشگری مذهبی به مردم معرفی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به جزئیات این سفره باشکوه اشاره کرد و گفت: آش رشته اردبیل، آش گیلدیک و انواع حلواهای سنتی در این مراسم برای مردم در این مراسم ارایه شد.

 ناظر جشنواره زمستان بیدار با بیان اینکه تمامی ظروف استفاده شده در این مراسم از صنایع دستی استان اردبیل و دیگر استان‌های کشور بود، گفت: این سفره نذری به طول 125 متر و با محتوای 11 سفره نذری مخصوص اردبیل چون سفره های حضرت علی اصغر(ع)، سفره حضرت ابوالفضل(ع)، سفره حضرت امیرالمومنین(ع)،سفره امام حسن(ع)، سفره امام زین العابدین(ع)، سفره حضرت زینب(س)، سفره حضرت رقیه(س)، سفره امام زمان(عج) و سفره حضرت فاطمه(س) بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد