سرویس: اجتماعی
کد خبر: 79899
|
09:16 - 1397/11/07
نسخه چاپی

کلافی که پیچیده تر شد؛

سایه انحلال بر سر شورا‌ی شهر پارس آباد مغان/ فرماندار اولتیماتوم داد

سایه انحلال بر سر شورا‌ی شهر پارس آباد مغان/ فرماندار اولتیماتوم داد
فرماندار پارس اباد به شورای شهری های این شهر اولتیماتوم دارد و گفت:اگر شوراي شهر پارس آباد در موعد مقرر قادر به انتخاب شهردار صلاحیت دار نباشد انحلال شورا از سوی استاندار اعلام و شهردار از سوی استانداری معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، پیچیدگی کلاف سردرگم انتخاب شهردارپارس آباد باعث شده که این روزها حرف و حدیث های بسیاری برای انحلال شورا بر سر زبان ها بیفتد.

علي علايي فرماندار پارس آباد امروز در گفتگو با خبرنگاران شهرستان پارس آباد در خصوص مسائلی که در شورای شهر پارس آباد به وجود آمده است، اظهار داشت: اخيرا ۵ كانديد توسط شورای شهر پارس آباد گزینش شده بود كه سابقه اجرایی لازم جهت تکیه بر مسند شهرداری را نداشتند.

وي با بيان اينكه بتازگي ۱۰ نفر مجددا برای رسیدن به کرسی شهرداری نام نویسی کرده اند، افزود: شوراي شهر در حال بررسی سوابق این افراد است و اگر اين شورا در موعد مقرر قادر به انتخاب شهردار صلاحیت دار نباشد انحلال شورا از سوی استاندار اعلام و شهردار صلاحیت دار از سوی استانداری معرفی خواهد شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های پارس آباد مغان  نیز در در نامه ای به دادستان اين شهرستان خواستار ورود به نحوه انتخاب شهردار و زواياي پنهان مسئله به عنوان مدعی العموم شدند.

 در  این نامه آمئده است: روند انتخاب شهردار در این روزها  فکر هر شهروندی را مشغول خود کرده و شایعات در این خصوص فضای شهر را ملتهب می سازد و این در شأن دومین شهر پرجمعیت استان نیست که ماه ها توسط سرپرست اداره شود و همگان می دانند که در نبود شهردار و یا تعدد جایگزینی شهردار به دلایل مختلف باعث وادادگی در سیستم شهرداری شده و تبعات آن خواه یا ناخواه در جلوه ی شهر خود نمایی می کند. فلذا ما دانشجویان دانشگاه های شهرستان پارس آباد مغان از دادستان محترم انتظار داریم:

1- با ورود به بررسی روند انتخاب شهردار به عنوان مدعی العموم و دیدن زوایای پنهان مسئله از ضایع شدن حقوق مردم ولایت مدار این خطه مرزی جلوگیری بعمل آید.

2- بدلیل تعلل انتخاب شهردار و شایعات موجود در این خصوص بازه ی زمانی مشخص برای انتخاب شهردار در اختیار شورای شهر قرار داده شود.

3- در صورت وجود تخلف در نحوه انتخاب شهردار به این موضوع ورود کرده و ضمن برخورد با متخلفین، در راستای تنویر افکار عمومی مردم را از این امر آگاه سازید.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد