سرویس: سبلان ما
کد خبر: 79929
|
12:04 - 1397/11/09
نسخه چاپی

گزارش رسمی رئیس دیوان محاسبات؛

کشت و صنعت 4 هزار میلیارد تومانی مغان را ۱۸۵۰ میلیارد تومان فروختند!/ فیلم

 کشت و صنعت 4 هزار میلیارد تومانی مغان را ۱۸۵۰ میلیارد تومان فروختند!/ فیلم
رئیس دیوان محاسبات گفت: ارزش واقعی شرکت کشت و صنعت مغان ۴ هزار میلیارد تومان بود، اما به متقاضی ۱۸۵۰ میلیارد تومان فروختند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، رئیس دیوان محاسبات  روز گذشته در گزارشی از تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ در صحن علنی مجلس از برخی تخلفات در واگذاری شرکت ها‌ی دولتی به بخش خصوصی پرده برداشت و گفت: در ۱۶ سال گذشته شاهد برخی تخلفات در واگذاری‌ها همچون هپکو اراک، ماشین‌سازی تبریز، پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، شرکت المهدی و هرمزال و همچنین شرکت توسعه گردشگری بودیم.

وی در این گزارش از تخلفات خصوصی‌سازی در سال‌های ۸۰ تا ۹۶ سخن گفت و با یادآوری اینکه در این سال‌ها، ۸۳۵ شرکت دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است،عنوان کرد:در این مدت شاهد برخی تخلفات در واگذاری‌ها همچون ارزشگذاری کم شرکت‌ها و همچنین اهلیت نداشتن متقاضی خرید به ویژه در شرکت‌های همچون هپکو اراک، ماشین‌سازی تبریز، پالایش نفت کرمانشاه، کشت و صنعت مغان، شرکت المهدی و هرمزال و همچنین شرکت توسعه گردشگری بودیم.
عادل آذر ادامه داد: با بیان اینکه در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان نیز تخلف عدیده و جدی مشاهده می‌شود، گفت: ارزش واقعی این شرکت ۴ هزار میلیارد تومان بود، اما به متقاضی ۱۸۵۰ میلیارد تومان فروختند.
 
انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد