سرویس: اجتماعی
کد خبر: 79966
|
21:46 - 1397/11/11
نسخه چاپی

در اعتراض به لوایح استعماری پالرمو انجام شد؛

تجمع دانشجویان اردبیل در اعتراض به تصویب لوایح استعماری+عکس

تجمع دانشجویان اردبیل در اعتراض به تصویب لوایح استعماری+عکس
جمعی از دانشجویان و مردم انقلابی اردبیل در اعتراض به لوایح استعماری پالرمو و CFT و افزایش فشارهای معیشتی به مردم ناشی از تصویب این لوایح استعماری در امام زاده صالح این شهر تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز جمعی از دانشجویان و آحاد مردم با حضور در امام زاده صالح اردبیل در اعتراض به تصویب لوایح استعماری پالرمو و cft و افزایش فشارهای معیشتی به مردم ناشی از تصویب این لوایح استعماری تمع کردند.

همزمانی رسیدگی به یکی از لوایح در خواستی FATF یعنی کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو با برخی نامه‌نگاری‌های مسئولین، نشان از تحرک عده‌ای برای تصویب لایحه کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام برخلاف مصالح ایران اسلامی است.

دولتمردان کشور بر انجام همکاری با کنوانسیون FATF اصرار ورزیده، و نمایندگان مجلس نیز با تصویب لوایح چهارگانه اصلاحیه قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، اصلاحیه قانون مبارزه با پولشویی، الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) که همگی توسط دولت و در جهت انجام شروط و جلب رضایت سازمان (FATF) صورت پذیرفت، بر این امر مهر تأیید نهادند. پس از اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص این لوایح و مغایر دانستن آن‌ها با قانون اساسی و شرعیت اسلامی و اصرار نمایندگان مجلس بر مصوبات خود، حال این لوایح جهت تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده‌شده است.

اهمیت این موضوع و نگرانی از نتیجه این تصمیم گیری، جنبش دانشجویی را مکلف به گوشزد کردن مجدد این خطرات کرد.

یکی از دانشجویان شرکت کننده در این تجمع به تبیین مسائل برجام پرداخت و گفت: اجازه نمی دهیم برجام های دیگری بر کشور تحمیل کنند.

وی افزود: نماینده مجلس باید حرف مردمی که او را انتخاب می‌کنند اجرا کند، نه اینکه حرف حزب و جناح خودش را اجرا کند.

یکی دیگر از دانشجویان نیز به نامه 8 وزیر به رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: باید به جای متوسل شدن به آن، با اجرای اقتصاد مقاومتی مشکلات این کشور را حل کند. بجای حل مسئله میخواهید صورت مسئله را پاک کنید.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی به مشکلات استانی پرداخت و گفت: مسئولان استانی نباید اجازه دهند شاهرنگ های اقتصادی استان به دست نا اهلان و منفعت جویان شخصی بیافتد.

وی به اختلاس های رخ داده در اردبیل اشاره کرد و گفت: عدم توجه به مشکلات استانی در کنار رخ دادهایی چون اختلاص های بزرگ و کوچک در استان شایسته مردم رنج دیده و محروم استان نیست و مسئولین استانی با اتخاذ تدابیر لازم نباید اجازه تکرار این گونه وقایع را به سودجویان بدهند.

یک دانشجوی پارس ابادی نیز به موضوع کشت و صنعت این شهر اشاره کرد و گفت: کشت و صنعت مغان ملک شخصی نیست که به همین راحتی آن هم با مبلغی ناچیز و به صورت اقساط بلند مدت به شخص خصوصی واگذار شود.

وی با انتقاد از نحوه واگذاری بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور به شرکت خصوصی گفت: جدای از چرایی و نحوه واگذاری این بنگاه اقتصادی، قیمت ان مهم است که طبق اخبار منتشر شده از مراجع ذی صلاح این بنگاه بیش از چهار و نیم هزار میلیارد تومان ارزش داشت که تنها به هزار میلیارد و هشتصد  آن هم با اقساط بلند مدت واگذار شده و این چیزی جز ضرر به بیت المال نیست.

 

 

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد