سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 79996
|
19:46 - 1397/11/13
نسخه چاپی

همزمان با ۳۰ استان کشور؛

نمایش «روز‌های بی‌قوام» در اردبیل روی صحنه می رود + فیلم

نمایش «روز‌های بی‌قوام» در اردبیل روی صحنه می رود + فیلم
نمایش «روز‌های بی‌قوام» از جمله برنامه‌های مهم فرهنگی ایام دهه مبارک فجر امسال است که به طور هم‌زمان در اردبیل و ۳۰ استان کشور به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، امیر رجبی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی ایام دهه مبارک فجر امسال نمایش «روز‌های بی‌قوام» است که به طور هم‌زمان در اردبیل و ۳۰ استان کشور به روی صحنه می‌رود.


وی افزود: متن این نمایش نوشته ایوب باباخانی بوده و در اردبیل سید رضی محمودی فخرآبادی کارگردانی آن را به عهده داشته است.


مدیر حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: «روز‌های بی‌قوام» طرحی کشوری و کاری پُر پِرسوناژ است که تیم پر قدرت تئاتر سایا با مشارکت حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آن را به سرانجام رسانده است.


رجبی تصریح کرد: نمایش «روز‌های بی‌قوام» از حمایت شهرداری اردبیل، بسیج هنرمندان، سپاه، اداره کل بنیاد شهید و سازمان تبلیغات اسلامی استان، همچنین اداره کل امور اجتماعی استانداری برخوردار است.


سید رضی محمودی فخرآبادی، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان اردبیل نیز بیان کرد: با وجود اینکه صحبت از رخداد انقلاب اسلامی بسیار بوده، اما متن نمایشی خاص تاریخ انقلاب کمتر کار شده و روی صحنه رفته است.


وی افزود: این متن از حوزه هنری مرکز تهران پیشنهاد و مقرر شد به اهتمام هنرمندان کشور در ۳۰ استان به‌طور هم‌زمان اجرا شود که در اردبیل نیز این کار از امروز آغاز می‌شود و از فردا ۱۴ بهمن ماه اجرای عمومی خواهیم داشت.


کارگردان «روز‌های بی‌قوام» درباره داستان نمایش تشریح کرد: ظاهر روایت به بازداشت علی قوام (شخصیت اصلی داستان) می‌پردازد که همسرش در پی اوست، اما اصل موضوع به روز‌های بی‌قوام آن روزگار برمی‌گردد و قصد بر این است که با نشان دادن شرایط اجتماعی و خفقان آن زمان، دِین خود را به‌نوعی نسبت به انقلاب اسلامی و کشور ادا کنیم.


وی اضافه کرد: آرزو مهری، احمدپروستان، علی دانش، داور فرمانی، فرشید سلامت، سیامک شاگردی، بهمن صفاریان، فاطمه عظیمی، میثم بتواز، رضا طالبی، حسن رهنما آذر، احسان طالبی، فرزانه حبیبی، سیامک جوادی، سیدیاسر حسنی، سیدرضی محمودی و سید آیدین محمودی بازیگران این نمایش انقلابی هستند.


محمودی گفت: سعید سازگار، مهدی فخرزاده، امیرحسین شهری و سهیل تاجیک نیز بازی‌سازان این اثر هنری بوده و بهرام رجب‌علی‌زاده اجرای موسیقی نمایش را به عهده داشته است.


در پایان این نشست با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، مدیر حوزه هنری، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان اردبیل و اصحاب رسانه از پوستر نمایش «روز‌های بی‌قوام» رونمایی شد.


لازم به ذکر است این نمایش فاخر در ساعت ۱۹ روز‌های ۱۴ تا ۲۲ بهمن در سالن شمس عطار مجتمع فرهنگی- هنری فدک اجرا می‌شود و شرکت برای عموم آزاد و رایگان است.

گزارش فیلم : مهدی همتی

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد