سرویس: سیاسی
کد خبر: 80109
|
08:30 - 1397/11/21
نسخه چاپی

دستاوردهای انقلاب از نگاه نمایندگان اردبیل و دعوت برای راهپیمایی 22 بهمن

دستاوردهای انقلاب از نگاه نمایندگان اردبیل و دعوت برای راهپیمایی 22 بهمن
نمایندگان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به پیشرفتهای استان در طی چهل سال گذشته و دستاوردها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،نمایندگان استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما به پیشرفتهای استان در طی چهل سال گذشته و دستاوردها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداختند.

بشیر خالقی، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی  پیشرفت حاصل در حوزه بهداشت را بسیار قوی دانست و اظهار کرد: تا قبل از انقلاب یا همان اوایل مهمترین شاخص در بهداشت مرگ و میر اطفال بوده که در آن زمان از هر ۱۰۰۰ نفر ۱۷۰ تا ۲۰۰ نفر بر اثر بیماریهای عفونی فوت می کردند که امروز خوشبختانه با تربیت نیروهایی کارآمد و متخصص در این زمینه مشکلی در حوزه درمان و بهداشت نداریم.

وی افزود:مردم ایران با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ای دوباره شکل می دهند.

ولی ملکی، نماینده مردم مشگین شهر در مجلس نیز مقایسه قبل و بعد از انقلاب را امری غیرممکن دانست و با اشاره به برخی شاخصهای پیشرفت کشور بعد از وقوع انقلاب اذعان داشت: باسوادی در کشور ایران درسال ۱۳۵۴ حدود ۳۷ درصد بوده اما در سال ۱۳۹۳ حدود ۸۵ درصد، خوشبختانه اکنون در تولید فیروزه رتبه نخست را داریم، در تولید گچ رتبه سوم، تولید سنگ آهن رتبه دهم، روی رتبه شانزدهم هستیم و نهایتا در فناوری ۵۶ میلیون نفر کاربر داریم و در رتبه ۱۲ام ایستاده ایم که همه اینها در واقع به میمنت وقوع انقلاب با حقیقت گره خورده است.
وی گفت:ملت ایران و مردم استان اردبیل با حضور در راهپیمایی 22 بهمن مهر تایید دیگری بع ارمانهای انقلاب می زنند.
صدیف بدری، دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در طول ۴ دهه گذشته ما در حوزه های مختلف برنامه ریزی داشتیم مخصوصا در حوزه علمی و دفاعی ولی در حوزه اقتصاد و فرهنگ برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته است چرا که هم اکنون اوضاع اقتصادی کشور بیانگر این موضوع است و در کنار این موضوع ما در راستای عدم تجاری سازی یافته های علمی و عدم رعایت عدالت در قانون اساسی همچنان مشکل داریم که در کنار دستاوردهای بی حد و مرز انقلاب اسلامی این مشکلات نیز به چشم می خورد.
 
به گفته بدری سوء مدیریت در کشور ما مشکلی است که بیش از سایر مشکلات در عرصه خودنمایی کرده و مسبب بسیاری دیگر از مشکلات ریز و کلان است؛اما این ملت ایران هستند که کشور را استوار و انقلاب را پایدار نگه داشته و قطعا در راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور تماشایی خواسم بود.
 
رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از عمر باعزت انقلاب اسلامی هم اکنون باید حلقه های مفقوده را پیدا کنیم و در فکر تقویت آنها باشیم که در راستای همین اقدام باید اصلاح نظام مالیاتی، نظام بانکی و بسیاری از نظامها در دستور کار قرار گیرد و نگاه صرفا نگاه حمایتی باشد نه نگاه تجاری و در امتداد همین دستاوردها باید اعتماد به مردم نیز به خوبی رعایت و احساس شود.

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پیشرفت و توسعه در حوزه ارتباطات در طول چهار دهه را بسیار مهم شمرد و گفت: هم اکنون پوشش ارتباطات به ویژه اینترنت با سرعت قابل توجهی در حال دستیابی است که با این وضعیت تا ۵ سال آینده روستایی نخواهیم داشت که از پوشش اینترنتی بی بهره باشد.

 
وی با اشاره به برخی مشکلات در روستاها خاطرنشان ساخت: در کشور ما الان نوآوری در هزینه به وفور مشاهده می شود و هرکس برای هزینه کرد برنامه ای دارد ولی نوآوری در کسب درآمد نداریم و همین موضوع گاها کشور و علی التخصیص اقشار آسیب پذیر را با مشکل مواجه می سازد.
این نمانیده نیز از اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشته باشند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد