سرویس: اردبیل
کد خبر: 80124
|
10:28 - 1397/11/21
نسخه چاپی

حجت الاسلام رجب نژاد:

امت متصل به امامت مقتدراست/ مبارزان دوران ستم شاهی معارف انقلاب را به جوانان انتقال دهند

امت متصل به امامت مقتدراست/ مبارزان دوران ستم شاهی معارف انقلاب را به جوانان انتقال دهند
مبارز انقلابی اردبیل با بیان اینکه انتقال معارف انقلابی به جوانان وظیفه انقلابیون و مبارزان دوران ستم شاهی است، گفت: جوانانی که دوران انقلاب را درک نکرده اند وقتی با این معارف عجین شدند، در واقع انقلاب بیمه شده و هرگز آسیب نخواهد دید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام مسعود رجب نژاد از جمله انقلابیون اردبیل است که در عنفوان جوانی وارد جریان انقلاب شد و پس از پیروزی انقلاب نیز همزمان با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل وارد حوزه علمیه شد تا با کسب معارف الهی بعد از دفاع مقدس نیز همچون دوران انقلاب در آگاهی و بصیرت افزایی دینی مردم نقشی هرچند اندک ایفا کند.

وی از یادگاران عرصه ایثار و جهاد و شهادت از دوران انقلاب تا کنون است که در تمام مراحل زندگی خود تنها با توکل به خداوند متعال گام برداشته است.

این روحانی مبارز در گفتگو با خبرنگار ما به تبیین اهمیت چهل سالگی انقلاب پرداخت و گفت: خداوند متعال انقلاب ما را پیروز کرد و خود نیز از آن حفاظت می کند تا انقلاب اسلامی به نهضت بزرگ و عدالت گستر آخرین امام معصوم، منجی عالم بشریت متصل شود.

نفوذ در قلب ها ضامن حفظ امانت الهی است

وی در ادامه سخنان خود  به سوره ابراهیم اشاره کرد و گفت: هر کس که شعائر الهی را درک و به آن عمل کرد در واقع با نفوذ در  قلب های مردم می تواند ضمن حفظ امانت الهی آن را به سر منزل مقصود هدایت کند.

رجب نژاد در ادامه به حکمت هایی از نهج البلاغه در این خصوص نیز اشاره کرد و گفت: طبق معارف برگرفته از کلام مولا امیر المومنین(ع) ما اگر بتوانیم خط انتقال معارف الهی را به دست جوانان در جامعه ساری و جاری کنیم آنگاه توانسته ایم زحمات کشبده شده برای ایجاد و تقویت انقلاب اسلامی در جهان را به ثمر بنشانیم چراکه جوانان به خصوص نسل هایی که دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند وقتی با معارف الهی آشنا  و عجین شدند در واقع انقلاب اسلامی بیمه شده و هرگز آسیب نخواهد دید.

نور انقلاب، چهره خائن را نمایان می کند

وی به مقایسه زندگانی حضرت موسی(ع) و دوران انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه امام خمینی(ره) همچون حضرت وسی در برابر فرعون زمان یعنی شاه خائن ایستادگی کرد، گفت: انقلاب ما سراسر نور الهی است و به همین دلیل خائن به راحتی در جامعه دیده می شود چراکه خائن سیاه و تیره است به همین دلیل در امواج نورانی الهی قابل رویت و تشخیص است.

این مبلغ اسلامی به بیان ویژگی های نور الهی پرداخت و با بیان اینکه هرکس به نور  الهی وارد شد نباید از آن خارج شود، گفت: ولایت یکی از امواج منور الهی است بنابراین هرکس از این نور الهی پیروی کرد به سعادت ابدی خواهد رسید.

وی به نحوه شکل گیری انقلاب اسلامی در دوران ستم شاهی اشاره کرد و گفت: انقلاب ما با نور ولایت برگرفته از تعالیم الهی و مکتب عاشورا شکل گرفت و به اینجا رسید و به اراده خداوند متعال نیز تا اتصال به حکومت عدالت گستر منجی عالم بشرین حضرت امام زمان(ع) ادامه خواهد یافت.

ولایت همانند طناب درهم تنیده متصل به نور الهی است

رجب نژاد در ادامه سخنان خود به تبیین مفهوم ولایت پرداخت و با بیان اینکه خداوند متعال با فرستادن پیامبر اکرم(ص) امت مسلمان را به وادی نور الهی رهنمون کرد، گفت: امامان معصوم پس از پیامبر(ص) طبق اراده الهی حافظ معارف الهی در زمین هستند و این امانت در دوران غیبت امام معصوم بر عهده ولایت فقیه است.

وی ولایت را به طناب های محکم و در هم تنیده شده ای تشنیه کرد که انقلاب اسلامی را احاطه کرده و مناع رسیدن آسیب به آن است.چراکه یه طرف طناب به نور ولایت و سر دیگر آن به امت متصل به ولایت متصل است و این دو در کنار هم پیوندی ناگسستنی دارند.

امت متصل به امامت، مقتدر و خطرآفرین است

وی در ادامه سخنان خود به تشریح انواع امت پرداخت و با بیان اینکه امت بدون امام فاقد تاثیر و خطر است، گفت:مردم مصر در عصر فعلی تنها بدلیل نداشتن امامت متصل به ولایت شکست خوردند  و تسلیم استکبار شدند.

استاد حوزه و دانشگاه دوران امام علی(ع) را یادآور شد و با بیان اینکه امام بدون امت نیز اقتدار ندارد، گفت:دوران حضرت علی(ع) و سایر امامان معصوم نیزچون امت امام معصوم را همراهی نکرد اسلام از اقتداری که بتواند به حکومت اسلامی در جهان تبدیل شود برخوردار نشد.

این مبلغ اسلامی امت متصل به امام را دارای اقتدار بی نظیر توصیف کرد و گفت: امتی که به امام  و ولایت متصل است از اقتدار برخوردار است و این برای استکبار خطرآفرین است بنابراین ویژگی است که دشمنان اسلام از انقلاب اسلامی ایران در هراس هستند  و سعی دارند انقلاب ما را مهار کنند چون می دانند که انقلاب ما با اتصال به نور الهی شکست ناپذیر است.

وی گفت: سال ۵۷ امام خمینی با اتصال به نور الهی که همان ولایت فقیه بود آمد و انقلاب را ایجاد کرد و پس از آنکه بین امت و امامت پیوند ناگسستنی ایجاد شد طاغوت زمان یعنی رژیم شاهنشاهی از کشور برچیده شد چراکه طبق وعده خداوند متعال هرجا نور الهی در جریان باشد تاریکی ها محکوم به نابودی هستند.

ثمره انقلاب ما در ایجاد روح جمعی است

رجب نژاد به بحث روح جمعی نیز پرداخت و گفت: ثمره انقلاب ما در روح جمعی است چراکه انقلاب جسم است  و روح آن امامت و ولایت همراه با امت است.

وی پیشرفت های ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب را یادآور شد و گفت: در سایه وحدت امام و امت است که کشور ما علی رغم تهاجمات بی امان دشمنان اسلام در علوم مختلف پیشرفت کرده است.

ندای الله اکبر برگرفته از دل، لرزه بر اندام دشمنان می افکند

این مبارز انقلاب به تبیین فلسفه شعار مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا که از شعار های انقلابی و استکبارستیزی است  پرداخت و گفن: همه به خوبی می دانیم که با  شعار  "مرگ بر گفتن"، مرگی رخ نمی دهند ولی بر این باور هستیم که  شعار الله اکبر که شعار جهانی اسلامی است قوت قلب تقویت شد و این خود به خود ما را به جلو هدایت می کند تا ایمان و باور ما در شعار مرگ بر تجلی یافته بر دل دشمنان اسلام لرزه بیاندازد چنانچه دوران مبارزه با رزِم ستمشاهی این موضوع را به اثبات رساند که قدرت شعار مرگ بر امریکی برگرفته از ندای الله اکبر چه بلایی بر سر رژیم از بن تا دندان مسلح پهلوی آورد.

وی به سم پاشی های دشمنان اسلام در برهه فعلی نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمن مدام در حال سمپاشی است غافل از اینکه  صبر و ایمان ما امداد الهی به دنبال دارد که با ورود در گرد و غبار فتنه ها ضمن شفاف سازی، آنها را به سرعت شکافته و حق را با تمام قوا به جلو هدایت خواهد کرد.

رجب نژاد با بیان اینکه در کشور ما ولایت با امت در هم تنیده شده است، گفت: این وحدت منجر به تاسیس حکومت اسلامی در کشور ما شده و این حرکت عظیم روزی به حکومت عدالت گستر منجی عالم بشریت متصل خواهد شد.

پولشویی، گران فروشی و احتکار، تاریکی های پیش روی انقلاب

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه ایمان و تقوا راهگشا است، به ظلمات و تاریکی های پیش روی نظام  و انقلاب اشاره کرد و گفت:  پولشویی، گران فروشی و احتکار از جمله آفت های پیش روی ما هستند که باید خود مردم با ایمان خود به مقابله با انها بپردازند.

وی با بیان اینکه  ایران اسلامی پر از نعمات الهی است، گفت: مسئولین باید آرامش را در کشور حفظ کنند و در این میان  مردم نیز خود باید مراقبت کنند تحت هدایت رهبری حرکت کنند تا به انقلاب آسیب نرسد چراکه مدیریت جامعه ما در سطح کلان، شعار الله اکبر است و جاری کردن آن در ابعاد مختلف  نیازمند همت و تلاش مردم با هدایت ولی فقیه است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: آنچه مهم است اعتقادات است که اگر محکم شود، بدترین دشمن هم در هم شکسته می‌شود.

این مبارز دوران انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطرات خود پرداخت و گفت: آن زمان  مردم به خصوص جوانان در مساجد گردهم می امدند، عالمان دین افشاگری می‌کردند تا ذهن مردم نسبت انقلاب آماده شود.

کنایه یزید، خطاب به شاه خائن بود

وی به برخی سخنرانی ها اشاره کرد و گفت: خطبای انقلابی آن دوران به جای لفظ شاه، کلمه یزید را به کار می بردند تا ماموران رژیم متوجه مسئله نشوند.

 رجب نژاد با بیان اینکه اوج انقلاب به سال 57 بر می گردد به تبیین جریان انقلاب در اردبیل پرداخت و گفت: راهپیمایی های مردم انقلابی در اردبیل از بازار آغاز و سپس به تازه میدان ، میدان قیام،  عالی قاپو  می رسید که در نهایت مقابل مسجد میرزا علی اکبر که محل تجمع انقلابیون اردبیل بود  ختم می شد.

این استاد حوزه و دانشگاه شعارهای انقلابی آن زمان را یادآور شد و گفت: ما پای خود را محکم به زمین می کوبیدیم و شعار هایی چون الله‌اکبر، خمینی رهبر / اینست، شعار ملی: خدا، قرآن، خمینی/ درود بر خمینی بت‌شکن / مرگ بر این یزید قانون شکن سر می دادیم.

وی با بیان اینکه لطیف نباتی مقدم از منابع مهم تامین اعلامیه های انقلابی در اردبیل به حساب می امد گفت: آیت الله مسائلی در مسجد میرصالح و آیت الله مروج در مسجد میرزا علی اکبر هدایت قیام مردم اردبیل را بر عهده داشتند.

رجب نژاد  با بیان اینکه میرآقا قلایی از ورزشکاران زبده آن زمان نیروهای انقلابی را آموزش می داد، گفت: وی با جمع کردن جوانان شهر به آنها دفاع شخصی یاد می داد تا در مواجهه با عوامل ساواک بتوانند از خود دفاع کنند.

وی به نحوه پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تظاهرات و قیام مردم اردبیل برخلاف اقصی نقاط کشور در 23 بهمن به پیروزی رسید.

این مبارز دوران انقلابی خاطر نشان کرد، صبح روز بیست و سوم بهمن مردم با تجمع در خیابان ها به سمت شهربانی رفتند تا کار تمام کنند ولی عوامل مزدور شاه مردم را به گلوله بستند ک بسیاری از مردم را شهید و مجروح کردن که در نهایت با تسخیر شهربانی به دست مردم انقلاب در اردبیل نیز پیروز شد.

وی به نقش همرزمان شهیدش در پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار شهید بهروز یحیوی که اولین شهید انقلابی اردبیل نیز است شهدای بزرگواری چون داور یسری و ابوالفضل پیرزاده که از شاگردان بارز آیت الله جعفری بودند در کنار شهید غلامحسین دیده بان که وظیفه حفاظت از آیت الله مسائلی را بر عهده داشت نقش مهمی در آغاز و پیروزی انقلاب در اردبیل بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه تظاهرات مرد در اردبیل از مسجد میرصالح اغاز شد گفت: مردم با جمع شدن در مساجد به به خصوص مسجد یساول به سمت مسجد میرزا صالح بود می رفتند که با گرم شدن مبارزان این اجتماع به مسجد میرزا علی اکبر رسید و در این بین وحدت بین این دوعالم دینی یعنی آیت الله مسائلی و آیت الله مروج در رهبری مردم مثال زدنی بود.

وی در پایان سخنان خود به سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند متعال وعده خود را محقق کرده است و تا زمانی که انقلاب ما به انقلاب امام زمان (عج) بپیوندد انقلاب ما تداوم دارد و در جریان است چراکه انقلاب اسلامی طبق اراده الهی شکل گرفت پس حافظ و نگهدارنده این انقلاب هم خداوند متعال است.

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد