سرویس: اقتصادی
کد خبر: 80278
|
10:42 - 1397/12/02
نسخه چاپی

این اتفاقات بیفتد خودرو ارزان می‎شود!

این اتفاقات بیفتد خودرو ارزان می‎شود!
از یک‌ماه پیش و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قیمت خودروهای داخلی بالا رفت اما از اواسط بهمن ماه بود که بازار خودرو آشفته‎شد و نوسانات قیمت خودرو به حدی رسید که پراید به 47 میلیون تومان رسید اما واقعا علت گرانی خودرو چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از یک‌ماه پیش بود که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قیمت خودروهای داخلی با وعده افزایش تولید بالا رفت اما از اواسط بهمن ماه بود که بازار خودرو آشفته تر شد و نوسانات قیمت خودرو به حدی رسید که در پراید  به 47 میلیون  تومان رسید.؛ اما اینکه علت گرانی خودرو چیست و آیا ممکن است خودرو دوباره ارزان شود سوالی است که این روزها در جامعه مطرح وبرخی ها با تردید منتظر عملی شدن وعده وزیر صمت برای ارزان شدن خودرو و بویژه پراید 34 میلیونی هستند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزایش قیمت خودرو در بازار را مورد پذیرش کمیسیون صنایع و نمایندگان مجلس ندانسته و گفته است به دلیل حساسیت موضوع افزایش لجام گسیخته قیمت خودرو، ممکن است کمیسیون صنایع برای رسیدگی به این مشکل جلسه‌ای با فوریت تشکیل دهد.

کاهش قیمت خودور در بازار مستلزم چند شرط است

به گفته ولی ملکی از آنجایی که افزایش قیمت خودرو در بازار اعمال شده، بازرسان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به موضوع ورود کرده و از طریق برخورد با متخلفان وضعیت بازار را سامان دهندو در این وضعیت نقش قوه قضاییه و تعزیرات حکومتی اهمیت بسیاری دارد.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس معتقد است: جلوگیری از افزایش قمیت خودرو در بازار مستلزم برخورد ضربتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی گفت:قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند اگر4 هزار میلیارد تومان تسهیلات به قطعه‌سازان پرداخت شود چراکه با تحقق این مهم تولید خودروسازان نیز افزایش پیدا می‌کند و به همان نسبت از قیمت خودرو کاسته می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت باید دستور پرداخت هرچه سریع تر این تسهیلات  را صادر کند تا بانک‌های عامل سرمایه در گردش موردنیاز قطعه‌سازان را فراهم کنند.

خودرو  مرتب عرضه شود، قیمت حتما پایین می‌آید

دو روز پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه  هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت‌های خودروهای داخلی گفت: قیمت پراید باید طبق محاسبات ۳۴ میلیون تومان باشد و دست دلالان از فروش و عرضه خودرو قطع شود.

 رحمانی  گفته است عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، قیمت حتما پایین می‌آید و روی قیمت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می ایستد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده و ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد