سرویس: استانی
کد خبر: 80699
|
13:34 - 1398/01/08
نسخه چاپی

رئیس بسیج سازندگی کشور:

هفت استان ‌معین امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گلستان پای کار آمدند/ همه اقشار بسیج تا بازسازی و برگشت مردم به زندگی عادی در کنار مردم هستند

هفت استان ‌معین امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گلستان پای کار آمدند/ همه اقشار بسیج تا بازسازی و برگشت مردم به زندگی عادی در کنار مردم هستند
رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: بعد از حضور جانشین فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مناطق سیل زده، یک مدل قرارگاهی برای استان گلستان و مازندران تعریف شد و 7 استان به معین استان گلستان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به نقل ازگلستان ما؛سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: بعد از حضور جانشین فرمانده کل سپاه و رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مناطق سیل زده، یک مدل قرارگاهی برای استان گلستان و مازندران تعریف شد و 7 استان به  معین استان گلستان شدند که امروز خدمت سردار نظری فرمانده سپاه استان خراسان رضوی هستیم که مسئولیت امدادرسانی به گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر ما مدل مردم پایه کردن در خدمت رسانی و باور این که مردم می‌توانند کارها را انجام دهند فقط باید هدایت، حمایت و نظارت شوند که کار صحیح، به موقع و در جای خودش عادلانه و محترمانه انجام شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: شبکه عظیم نیروی انسانی بسیج که جنس آن مردمی بوده و اعتماد متقابل با مردم وجود دارد می‌تواند کمک شایان به پیشبرد کارها کند.

زهرایی ادامه داد: قرارگاه های هفت‌ گانه ما از 2 روز قبل تشکیل شده و کمک های اولیه و ضروری توسط استان‌های معین جمع آوری شده و به شکل هدفمند به دست مردم می رسد.

سردار محمد زهرایی همچنین گفت: یه سری ملزومات مثل چکمه، مواد شوینده، تی، پارو، لجن کش و... نیاز است که مردم بتوانند هرچه زودتر به منازلشان برگردند که نیازسنجی انجام شده و استان های معین از مبدا به صورت هدفمند این نیازها را به مردم منطقه می رسانند.

وی با بیان اینکه در مقطع نخست نمی‌توان میزان خسارت را برآورد کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آب‌گرفتگی چند روزه به پایه و بنا ساختمان به مرور خسارت وارد می کند و در مقطع کنونی نمی‌توان میزان تخریب را برآورد کرد زیرا باید منتظر بود تا آب فروکش کند و مکان خشک شده و به حالت اول برگردد و آن زمان برآورد کارشناسی دقیق‌تر انجام شود.

رئیس بسیج سازندگی کشور بیان داشت: پس از مشخص شدن میزان خسارت وارده به منازل مسکونی و دام‌ها، باید دید دولت چه میزان منابع و تسهیلات در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌دهد که ما به عنوان سازمان بسیج مستضعفین و بسیج سازندگی کمافی السابق اعلام آمادگی کردیم که بعد از برآورد منابع در ساخت و بازسازی به کمک مردم خواهیم آمد.

سردار زهرایی یادآور شد: اقشار 22 گانه مانند بسیج جامعه پزشکی، بسیج ادارات، کارمندان، عشایر و دیگر اقشار بسیج در لایه سوم نقش موثری در امدادرسانی به مردم دارند و تلاش می‌کنیم تا آرامش نسبی را به مردم برگردانیم.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: نیروهای بسیج از همه اقشار تا بازسازی و برگشت مردم به زندگی عادی در کنار مردم هستند.

 

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد