سرویس: سیاسی
کد خبر: 80915
|
12:00 - 1398/01/24
نسخه چاپی

فرمانده سپاه استان اردبیل:

سپاه در همه شرایط آماده خدمت است/ دود آتشی که ترامپ برافروخت در چشم خودش می رود

سپاه در همه شرایط آماده خدمت است/ دود آتشی که ترامپ برافروخت در چشم خودش می رود
فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: وظیفه سپاه خدمت به مردم، کشور و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در این مسیر این نهاد مردمی به عنوان یک نیروی قوی و نیرومند در همه شرایط آماده خدمت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، سردار جلیل بابازاده امروز در دیدار با رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و برخی از مسئولان استان اردبیل با تاکید بر اینکه نیروهای سپاه رسالت مهمی بر دوش دارند، اظهار داشت: وظیفه سپاه خدمت به مردم، کشور و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در این مسیر این نهاد مردمی به عنوان یک نیروی قوی و نیرومند در همه شرایط آماده خدمت است.

وی تصریح کرد:  آتشی که ترامپ برافروخت، ابتدا دودش در چشم خودش خواهد رفت و نیروهای سپاه با توجه به رسالت مهمی که بر دوش دارند برای حفظ اصول، ارزش‌ها و اهداف انقلاب تحت امر فرماندهی معظم کل قوا تلاش خواهند کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تاکید کرد: داشته هایمان را مدیون ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا و رزمندگان جبهه  حق هستیم.

پاسداران در حفظ آرمان‎های انقلاب اسلامی حماسه های باشکوهی خلق کردند

حسین کربلائی خیاوی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در این دیدار بیان داشت: پاسداران انقلاب اسلامی با تأسّی به شجاعت، استواری، ایمان و فضائل اخلاقی امام حسین (ع)، در راه حفظ آرمان‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی، اهتمام جدی ورزیده و صحنه‌هایی فراموش نشدنی و حماسه‌هایی باشکوه آفریدند.

وی با تشریح عملکرد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، در شش حوزه وظایف حاکمیتی سازمان در زمینهٔ پژوهش و فناوری، آموزش بهره‌برداران، ترویج کشاورزی، تولید محصولات فناورانه، نظارت بر تولید بذر، نهال، کود و سم و حفاظت و مدیریت ذخایر ژنتیکی، اظهار داشت: فعالیت‌های این مرکز در راستای اجرای سیاست‌های آموزشی و پژوهشی است.

معرفی بذر جدید 14 سال زمان می برد

خیاوی نقش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در توسعه علمی و کشاورزی استان و کشور به ‌ویژه در مورد تولید هسته‌های اولیه بذری، محصولات اساسی مانند گندم، جو، سیب‌زمینی، بذر ذرت و دانه‌های روغنی را کلیدی دانست.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: رسالت اصلی ما در این مرکز  شناسایی چالش‌ها و محدودیت‌های بخش کشاورزی استان و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل آن است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی درزمینهٔ علوم زراعی و باغی، خاک و آب، فنی مهندسی کشاورزی، گیاه‌پزشکی، علوم دامی، منابع طبیعی، حفاظت خاک و آبخیزداری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بر مبنای وظایف حاکمیتی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دنبال می‌شود.

خیاوی با بیان اینکه بذر به عنوان یکی از نهاده های بسیار مهم در فرایند تولید بوده و به عنوان یک تکنولوژی به حساب می آید، افزود: یکی از راه های مقابله با خشکسالی، شوری آب و خاک و مشکلاتی که در اقلیم نهفته است از طریق بذرهای اصلاح شده و استفاده از پتانسیل دانش ژنتیک و اصلاح نباتات برای مقابله با این چالش ها مقدور می شود.

وی با اشاره به اینکه معرفی هر رقم جدید بذر بین 8 تا 14 سال زمان می برد، گفت: تلاش می‌کنیم بذرهایی را اصلاح و در اختیار کشاورزان قرار دهیم تا در شرایط سخت و مشکلاتی که همچون تنگناهای اقلیمی و آبی هست، بتوانند امنیت غذایی کشور را تضمین کنند و تولید کافی و پایدار داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: تولیدات کشاورزی هم باعث اشتغال شده و هم نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی کشور که قطعاً به عهده بخش کشاورزی است و به همان نسبت هم نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد و همان‌طور که دولتمردان اعلام کرده‌اند در سال‌های اخیر نقش بخش کشاورزی یکی از بخش‌هایی بوده که رشد مثبت داشته است.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد