سرویس: اردبیل
کد خبر: 81017
|
20:18 - 1398/01/29
نسخه چاپی

اخر حفاظت محیط زیست استان

دستگیری صیادان متخلف در شهرستان پارس آباد/ کشف لاشه یک راس گراز و یک قبضه اسلحه شکاری در نمین

دستگیری صیادان متخلف در شهرستان پارس آباد/ کشف لاشه یک راس گراز و یک قبضه اسلحه شکاری در نمین
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین از دستگیری شکارچی گراز در این شهرستان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، هاشم میرزانژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ازممنوعیت صید ماهی در فصل تخم ریزی خبرداد و گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد طی ماموریت شبانه و پس از کمین چند ساعته در رودخانه ارس دو صیاد متخلف را که اقدام به صید غیر مجاز ماهی با روش ممنوعه استفاده از دستگاه شوکر برقی می‌نمودند طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: از این افراد تعداد ۵۱ قطعه ماهی با ادوات برقی (یک عدد باطری خودرو) و یک عدد دستگاه الکترو شوکر، یک عدد قایق بادی دست ساز به همراه سایر تجهیزات جانبی کشف و ضبط شد.

میرزانژاد با تاکید بر گشت و کنترل مداوم و مستمر یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حوزه استحفاظی، بویژه در نوار مرزی و رود ارس اظهار کرد: میزان تخلفات شکار وصید غیرمجاز به مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و بندرت اتفاق می‌افتد، بگونه‌ای که صیادان متخلف منطقه در خصوص ارتکاب تخلف هیچ گونه احساسی امنیتی نمی‌کنند.

وی افزود: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان و آسیب به تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و کاهش جمعیت آبزیان می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پارس آباد همچنین به ممنوعیت صید ماهی در فصل تخم‌ریزی اشاره کرد و افزود: صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان ممنوع است و با افرادی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کنند برخوردخواهد گردید.

کشف لاشه یک راس گراز و یک قبضه اسلحه شکاری در نمین

امین شکوری مقدم، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین نیز درگفتگو با سبلان ما  از دستگیری شکارچی گراز در این شهرستان خبرداد و گفت:مامورین پاسگاه مرزبانی خانقاه در ساعت ۴ بامداد در حین گشت زنی در مناطق مرزی به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و در بازرسی از خودرو لاشه یک راس گراز و یک قبضه اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ کشف و فرد متخلف را دستگیر و با هماهنگی نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی نمودند.

 

وی ضمن تشکر از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان نمین اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست طبق اصل پنجاهم قانون اساسی وظیفه عموم جامعه بوده و در این راستا از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را سریعاً به اداره محیط زیست و یا شماره تلفن رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد