کد خبر: 81045
|
08:36 - 1398/02/02
نسخه چاپی

داستان سعیده جانی دوباره به بیماران بخشید

داستان سعیده جانی دوباره به بیماران بخشید
داستان سعیده جوان 22 ساله اردبیلی سومین اهدا کننده عضو استان اردبیل در سال 98 جانی دیگر به بیماران بخشید.

مجید غریبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، اظهار داشت:سعیده چنانه کرد قشلاقی ۲۲ ساله ساکن اردبیل از سال ۸۵ بدنبال مشکل کلیوی شدید، کاندید پیوند کلیه شده و با توجه به شرایط آن سالها با خریداری کلیه از دهنده زنده به زندگی عادی بازگشته و تا ۱۱ فروردین سال ۹۸ با داروهای مخصوص بیماران پیوند و رعایت رژیم غذایی و.... زندگی طبیعی داشته است.


وی افزود: سعیده بدنبال بروز مشکل تنگی نفس در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری شده و سپس با رضایت همراهان مرخص و به تهران برای ادامه درمان بیماریش مراجعه می کند و در بیمارستان شهید مدرس بستری و بدنبال آزمایشات و بررسی های تخصصی مشخص می شود که کلیه پیوندی وی از کار افتاده و به علت کراتینین بالای خونش کاندید دیالیز  می شود

واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در روز ۲۵ فروردین سال جاری بدنبال بیماری زمینه ای این بیمار  بدحال می شود و در بیمارستان تحت نظر بوده و افت هوشیاری پیدا می کند.

وی تصریح کرد:بعد از بررسی های لازم، علت افت هوشیاری بیمار، آنوریسم مغزی گزارش شده و بیمار با علائم مرگ مغزی در اختیار تیم تایید قرار گرفته و بعد از تایید پزشکان با رضایت خانواده ایثارگرش، نام خود را بعنوان سومین اعزامی سال ۹۸ جهت اهدای عضو ثبت می کند. سعیده ساعت ۱۲ شب دوم اردیبهشت ماه برای اهدای عضو به تهران اعزام شد.

غریبانی ابراز داشت:این بیمار که خود یک بار بدنبال پیوند کلیه اولیه متولد شده بود برای سومین بار تولدی دیگر را در کالبد بیماران نیازمند دیگر تجربه خواهد کرد. از پرسنل زحمتکش و تلاشگر ICU بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل نهایت تشکر و امتنان را داشته و از خداوند متعال برای آن مرحومه علوّ درجات و برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت داریم. 

 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد