کد خبر: 81049
|
11:08 - 1398/02/02
نسخه چاپی

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا اردبیل:

طرح" یک مسجد یک خانه" اقدامی موثر در تسریع حل مشکلات سیل زدگان/ مساجد کانون فعالیتهای اجتماعی هستند

طرح" یک مسجد یک خانه" اقدامی موثر در تسریع حل مشکلات سیل زدگان/ مساجد کانون فعالیتهای اجتماعی هستند
مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا(س) استان اردبیل گفت: طرح«هر مسجد، یک خانه» ، طرحی مبتکرانه، موثر و ارزشمند است که این طرح در تسریع حل مشکلات سیل زدگان نقش به سزایی خواهد داشت.

علی حسن‌زاده در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌مابا تاکید براینکه از صدر اسلام تاکنون  مساجد علاوه بر جایگاه خود برای انجام امورات دینی، مکانی برای حل و فصل مشکلات جامعه و مردم نیز بوده و هستند؛ اظهار داشت: در شرایط کنونی طرح «هر مسجد، یک خانه»،  طرحی مبتکرانه موثر و ارزشمند است که این طرح در تسریع حل مشکلات سیل زدگان نقش به سزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مساجد همواره  کانون فعالیتهای مسلمان  است، افزود: همان‌طور که تجربه‌ها نشان می‌دهد استفاده از ظرفیت مساجد در شرایط بحرانی و  کمک‌رسانی‌ها  موثر و ارزشمند بوده و همواره با استقبال مردمی نیز همراه  بوده است، فلذا در رفع  خسارت های سیل اخیر نیز  نقش مساجد محوری خواهد بود.

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، مساجد کانون فعالیتهای اجتماعی و مردمی بودند و بسیج نیرو و امکانات از طریق مساجد شکل می‌گرفت.

وی با اشاره به همبستگی و انسجام ملی مردم ایران اسلامی در جریان سیل اخیر بیان داشت:  در حادثه سیل اخیر نیروهای مردمی با همراهی نیروهای مسلح، نیروهای امدادی و اجرایی کشور انسجام و همبستگی خود را نشان دادند .

حسن زاده تصریح کرد: در یک‌ماه گذشته دو کامیون اجناس ضروری شامل آب‌های معدنی، پوشاک، کنسرو و ... توسط قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) استان اردبیل  به مناطق سیل‌زدهفرستاده شده است.

وی از اعزام گروه جهادی این قرارگاه  به مناطق سیل‌زده کشورخبر داد و گفت: گروه جهادی قرارگاه فرهنگی استان اردبیل عصر روز نیمه شعبان برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده جنوب کشور اعزام شد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد