سرویس: استانی
کد خبر: 81050
|
11:11 - 1398/02/02
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

اردبیل امسال ذخایر آبی بهتری خواهد داشت

 اردبیل امسال ذخایر آبی بهتری خواهد داشت
استاندار اردبیل گفت: براساس پیش بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها در اردیبهشت ماه امسال نیز مطلوب خواهد بود و از نظر ذخایر آبی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،اکبر بهنام جو، صبح امروز  در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجازی و تاسیسات آبی استان با اشاره به بهبود وضعیت بارندگی‌های کشور و بالطبع در استان اردبیل از افزایش ۱/۵برابری بارش‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان سال گذشته خبر داد.

وی افزود: براساس پیش بینی‌های هواشناسی، بارش‌ها در اردیبهشت ماه امسال نیز مطلوب خواهد بود و از نظر ذخایر آبی وضعیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت، اما همچنان صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب در استان ضروری است.

استاندار اردبیل گفت: ایجاد اشتغال مولد و رونق تولید تکلیف همه دستگاه‌های اجرائی است و باید ضمن رعایت ضوابط مربوطه، آب مورد نیاز صنایع تامین شود.

بهنام جو اظهار داشت: برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در کنار مطالعه واجرای طرح بلند مدت تامین آب مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و کشاورزی عملیاتی شود.

وی با تاکید بر این مطلب ادامه داد: مطالعه تامین آب استان از محل سدعمارت و رودخانه ارس در دست اجراست و باید تلاش شود تا پایان امسال با اتمام مطالعات، این طرح وارد فاز عملیاتی شده و ظرف ۴ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

استاندار اردبیل با اشاره به مطالعه طرح سازگاری با کم آبی استان و تحسین این طرح، تاکید کرد: مطالعات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران به دقت بررسی و سازوکار‌های اجرایی شدن آن فراهم شود.

بهنام جو رویکرد مدیریت آب و منابع آبی استان رونق تولید و اشتغال بیان کرد و گفت: اولویت تخصیص اعتبارات این بخش و حق آبه رونق تولید خواهد بود.

وی بار دیگر بر آمادگی ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان برای مقابله با حوادث طبیعی از جمله سیل و بررسی وضعیت رودخانه‌ها و رفع انسداد و ایمن نمودن انهار و رودخانه‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد