سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 81061
|
18:42 - 1398/02/02
نسخه چاپی

برای اولین بار در استان اردبیل انجام گرفت؛

عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک در اردبیل

عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک در اردبیل
متخصص جراحی عموم در استان از انجام عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک برای اولین بار در اردبیل خبرداد و گفت: این عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انجام گرفت.

 حسن اصغری متخصص جراحی عمومی و فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، از انجام عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک برای اولین بار در اردبیل خبرداد و گفت: این عمل جراحی برای اولین با در سطح استان در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل انجام شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح فرایند عمل جراحی پرداخت وگفت: بیمار فرد میانسالی بود که با سابقه عمل جراحی هرنیورافی چپ و عود محل عمل، در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تحت عمل ترمیم فتق به روش لاپاروسکوپیک (trans abdominal preperitoneal repair) قرار گرفت و با حال عمومی خوب مرخص شد.

اصغری بابیان اینکه فتق در واقع به نوعی بیرون زدگی عضو گفته می شود و می تواند در بسیاری از اعضای بدن انسان ایجاد شود. تصریح کرد؛هنگام بروز فتق، دیواره شکم که خود لایه ای محافظ در برابر روده و بافت داخلی است خاصیت نگه دارندگی خود را در برابر احشا از دست می دهد و روده ها از قسمت ضعیف تر به زیر چربی ها و عضلات پشت پوست راه می یابد.
 
فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپیک اردبیلی گفت: اعمال جراحی به روش لاپاروسکوپیک برای بیماران با چاقی مفرط، فتق ناشی از برش اعمال جراحی قبلی (انسیزیونال)، اسپلنکتومی، میوتومی(آشالازی)، نمونه برداری از شکم، لاپاروسکوپی تشخیصی و سایر اعمال بدون نیاز به برش بزرگ و تنها با برش های بسیارکوچک انجام می‌گیرد که اصطلاحا به نام minimally invasive surgery معروف می باشد قابل انجام است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد