سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 81086
|
22:41 - 1398/02/03
نسخه چاپی

گزارش خبری

آیین اختتامیه هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی در اردبیل + تصاویر

آیین اختتامیه هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی در اردبیل + تصاویر
آیین اختتامیه هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی با حضور مسؤولان استانی و هنرمندان کشوری همراه با تجلیل از فرهاد قائمیان و اصغر شاهی در سالن فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز آیین اختتامیه هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی با حضور مسؤولان استانی و هنرمندان کشوری همراه با تجلیل از فرهاد قائمیان و اصغر شاهی در سالن فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در مراسم اختتامیه نخستین هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی که در سالن فدک اردبیل برگزار شد به تشریح جزئیات روند اجرایی این هنرواره  ملی پرداخت و با بیان اینکه فراخوان هنرواره ملی انقلاب اسلامی روایت ایرانی از آذر سال 97 آغاز شد، گفت: پس از پایان مهلت ارسال اثار، تعداد 2800 اثر به دبیرخانه ارسال شد که منتخبین نهایی پس از مرحله داوری در این برنامه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی در پایان سخنان خود از لغو سفر سلیمی نمین سخنران اصلی برنامه خبرداد و گفت: به دلیل برودت هوا و وضعیت نامساعد جوّی، پروازهای صبح امروز اردبیل لغو شد و برخی از مسئولان، هنرمندان از جمله عباس سلیمی نمین که سخنران اصلی این برنامه بود لغو شد.

عملکرد ۱۸ نهاد فرهنگی موجود در استان قابل قبول نیست / حساس‌ترین پست‌ها مربوط به حوزه فرهنگ است

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین اختتامیه هنرواره ملی « انقلاب اسلامی؛ روایت ایرانی»، انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین هنر حماسی معاصر دانست و گفت: ملت ما علی رغم تهدیدات و تحریم های دشمنان توانسته 40 سال از حاکمیت ملی خود دفاع کند و ان ستودنی است.

وی افزود: شرط اصلی موفقیت‌ در برنامه‌های فرهنگی خروجی آن است و با توجه جدی به این اصل خطیر در تمام برنامه‌های فرهنگی و ارزیابی آنها به پیشرفت دست خواهیم یافت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نیاز به تقویت بنیه فرهنگی، تنها  چاره کار است، گفت: نتایج مناظرات رضوی خود موید این نکته است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: فضای آزادی که اندیشه‌ها در آن عرضه شوند یک نیاز اساسی در زندگی معاصر است.

وی با انتقاد از خروجی برنامه های فرهنگی در استان گفت: ۱۸ نهاد، بودجه فرهنگی می‌گیرند؛ با این حال رفتارها، احساسات و عواطف ما در شأن تاریخ و دین و مذهب و مدنیت ما نیست.

عاملی با بیان اینکه به مقوله فرهنگی با چشم تخصصی نگاه نشده است، گفت: هنر «تربیت» و هنر «مملکت‌داری»؛ بالاترین هنرهاست و اگر به مقوله تربیت  اهمیت داه شود، کشو با پیشرفت چشمگیر مواجه می شود.

وی با بیان اینکه حساس‌ترین پست‌ها مربوط به حوزه فرهنگ است، گفت: برای پرداختن به سوژه‌های حساس، تیم فکری برجسته و متخصصی نیاز است تا با آسیب شناسی و طراحی دقیق، برنامه های مدون در اختیار مدیران فرهنگی توانمند قرار خواهد گرفت تا کار فرهنگی مطابق با اقتضائات روز انجام شود و این نوع فرهنگ سازی ، مطلوب ترین و آرمانی ترین فرنگ سازی مورد انتظار در جامعه است.

تبیین اندیشه شهدا به زبان هنر ، وظیفه امروز ما است

فرهاد قائمییان هنرمند اردبیلی در این مراسم گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران هنرمندان و افتخار اصلی مردم ایران هستند و امروز هرچه داریم مدیون جانفشانی این بزرگواران هستیم

وی ادای احترام به شهدا را افتخاری برای هنرمندان توصیف کرد و گفت: امروز ما موظف به دفاع از ارزش های والای شهدا و تبیین اندیشه آن هستیم و هر موفقیتی در کشور در سایه جانفشانی آن‌ها حاصل شده است.

قائمیان افتخار خود را اردبیلی بودن دانست و گفت: اردبیل، هنرمندان و چهره‌های بزرگ متعددی را به مجامع ملی و بین المللی معرفی کرده و این تنها در سایه تربیت معنوی مردم این خطه ممکن شده است.

تجلیل از خانواده شهید حجت ایرانی، فرهاد قائمیان و اصغر شاهی

در این مراسم همچنین استاد اصغر شاهی، شاعر اردبیلی نیز توصیف شهدا به عنوان هنرمندان را تعبیری زیبا خواند و گفت: به راستی شهدا هنرمندان جامعه ایرانی اسلامی هستند و شهدا هنرمندانه و با اخلاص و ایمان از ارکان جامعه دفاع کرده‌اند.

میلاد کرمی از استان مرکزی، اطمه ناصح نوجه‌ده سادات ازاستان البرز،مهدی رسولی از استان اردبیل در بخش طراحی پوستر، نوشین صفاخو از استان البرز، سمیه بیگدلی از استان تهران در بخش تصویرسازی،حسن قاعدی از استان تهران، امیرحسین کمالی از استان اصفهان، علی‌اصغر یوسفی از استان مرکزی در بخش عکاسی، هانی بهمن‌آبادی از استان تهران، مصطفی بهمن‌آبادی از استان خراسان رضوی، احسان سنایی‌راد از استان تهران در بخش اینفوگرافی، مهدی نقویان از استان تهران،صادق تاجیک ازاستان تهران،محمدرضا قلی‌پور از استان اردبیل در بخش  بخش موشن‌گرافی که حائز رتبه های برتر شده بودند تجلیل  و به اکبر روحی و حبیب باباپور از اردبیل نشان هنرواره اهدا شد.

تجلیل ازخانواده شهید حجت ایرانی، فرهاد قائمیان و اصغر شاهی، پخش نماهنگ هنرواره، پخش منتخب آثار فرهاد قائمیان، شعر خوانی استاد شاهی و تجلیل از منتخبین هنرواره از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد