سرویس: اربعین
کد خبر: 81163
|
15:22 - 1398/02/08
نسخه چاپی

آشنایی با غذا های عراق در تور کربلا

آشنایی با غذا های عراق  در تور کربلا
مشهورترین غذای عراق قیمه این کشور است است. قیمه نجفی در شهرهای مختلف عراق طبخ می‌شود و طرفداران زیادی دارد. هرچند اکثر رستوران‌های نجف این غذا را سرو می‌کنند اما بهترین قیمه نجف در ایام سوگواری امام حسین در محرم و صفر پخته می‌شوند. به واسطه اینکه در این ایام حجم قیمه پخته شده بسیار زیاد است، طعم و عطر و بوی آن نیز بسیار خاص و خوشمزه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، مشهورترین غذای عراق قیمه این کشور است است. قیمه نجفی در شهرهای مختلف عراق طبخ می‌شود و طرفداران زیادی دارد. هرچند اکثر رستوران‌های نجف این غذا را سرو می‌کنند اما بهترین قیمه نجف در ایام سوگواری امام حسین در محرم و صفر پخته می‌شوند. به واسطه اینکه در این ایام حجم قیمه پخته شده بسیار زیاد است، طعم و عطر و بوی آن نیز بسیار خاص و خوشمزه است.

در پیاده روی اربعین  درتور کربلانیز در موکب‌های مختلف می‌توانید قیمه نجفی را ببینید و میل کنید. فراموش نکنید که هر نوع قیمه نجفی نمی تواند خوشمزه و مورد طبع شما باشد. اگر قیمه به خوبی پخته نشده باشد، ممکن است باب طبع معده شما نباشد. به ویژه افرادی که مشکل معده دارند باید در خوردن این غذا جانب احتیاط را رعایت کنند.

قیمه نجفی بر خلاف قیمه ایرانی با نخود پخته می‌شود. در پخت این قیمه از گوشت و نخود و رب و گوشت و برخی مواد دیگر استفاده می‌شود. نکته مهم این است که این قیمه پس از پخته شدن با گوشت کوب کوبیده می‌شود تا ظاهری یکدست داشته باشد. کره ای یا روغن جامدی که در انتها به قیمه نجفی اضافه می‌شود نقش مهمی در طعم و عطر آن دارد.

فاصولیا غذای خوشمزه نجف

یکی دیگر از غذاهای محبوب در نجف، فاصولیا است. فاصولیا نوعی خورش عربی است که در پخت آن از لوبیا سفید و مرغ استفاده می‌شود. طعم و عطر خوشمزه این خورش مرغ به واسطه ادویه‌های عربی است که به غذا اضافه می‌شود. فاصولیا به همراه نان یا برنج سرو می‌شود. بسیاری از رستوران‌های نجف اقدام به سرو چنین غذایی می‌کنند و شما می‌توانید آن را از رستوران‌ها تهیه کنید.

هرچند فاصولیا به اندازه قیمه نجفی در موکب‌های پیاده روی اربعین پیدا نمی‌شود؛ اما به واسطه طعم خوشش طرفداران زیادی دارد. اعراب نجف و کربلا به این غذا علاقه وافری دارند و به همین علت آن را برای پذیرایی از افرادی که در پیاده روی اربعین حاضر شده اند مهیا می‌کنند.

البریانی عراقی

یکی از غذاهای خوشمزه عراق که به عنوان غذاهای سنتی نجف نیز شناخته می‌شود، البریانی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند این نوعی غذا شبیه بریانی اصفهانی است که در ایران نیز طبخ می‌شود اما این غذا کاملا متفاوت است. البریانی عراقی نوعی پلو است که در آن انواع ادویه جات و مغزیجات ریخته می‌شود و به نوعی یک غذای فوق العاده مقوی است. اصل این غذا مربوط به هندوستان بوده که با تغییراتی در کشورهای عربی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

این غذای بسیار خوشمزه و لذیذ است. کمتر کسی است که این غذای مقوی و خوشمزه را نپسندد و از کنار آن ساده بگذرد. در طبخ البریانی علاوه بر برنج و سینه مرغ که اجزاء اصلی تشکیل دهنده این غذا هستند، از زنجبیل، بادام، بادام هندی، هل، ادویه گراماسالا، زعفران و بسیاری از مواد مقوی و مغذی استفاده می‌شود.

البریانی از غذاهای محبوب در پیاده روی اربعین است. با توجه به میزان انرژی تولیدی توسط این غذا برای افرادی که پیاده به سمت حرم امام حسین(ع) در حرکت هستند، توصیه می‌کنیم حتما این غذا را میل کنید. البریانی به روش‌های مختلفی پخته می‌شود ولی اکثر آن‌ها مزه و طعم و عطر فوق العاده مناسبی دارد. اگر می‌خواهید توانایی زیارت تمامی جاذبه‌های مذهبی نجف و سپس پیاده روی تا کربلا را داشته باشید، حتما یک وعده البریانی میل کنید.

کباب عراقی(Iraqi Kebab)

کبابی متفاوت و لذیذ که از گوشت گاو یا بره تهیه می شود. برای تهیه کباب عراقی، ابتدا، گوشت مورد نظر را در بهترین ادویه‌ها می‌خوابانند و حتی با سبزیجات نیز، طعم‌دار می‌کنند. بعد گوشت را روی سیخ گذاشته و روی آتش زغالی می‌پزند. در نهایت، کباب عراقی پخته شده را می توان به همراه سبزیجات، پیاز سماق زده شده و لیمو‌ترش خوشمزه، سرو کرد تا علاوه بر رفع گرسنگی، و امتحان کردن یک غذای خوشمزه، لذت سفر دو چندان شود.

 

تاشریب(Tashreeb)

یکی از محبوب‌ترین سوپ‌های عراق در تور کربلا که مواد تشکیل دهنده آن گوشت، پیاز، نخود و نانی است مخصوص که آن را در کف بشقاب قرار می‌دهند. این سوپ جالب را در صبحانه‌ها میل می‌کنند و تا حدی با فلفل زیاد، طعم تند به آن می‌دهند. اگر مشتاق آشنایی با انواع سوپ‌ها هستید، تاشریب، می‌تواند تا حدی ماجراجویی جالبی باشد.

ماسگوف(Masgouf)

دسته‌ای از ماهی آب‌های شیرین عراق، زمانی که در غذا استفاده شوند، طعم لذیذی به آن می‌دهند. ماسگوف، یکی از انواع این غذاهاست که به ماهی کبابی بین النهرین نیز مشهور است. این ماهی را به همراه روغن زیتون پرخاصیت و خوشبو، نمک، تامارند و زردچوبه طعم دار شده، می‌پزند و در سفره‌ خانه‌ها و رستوران‌ها میل می‌کنند.

کوزی(Quzi)

به گزارش سفر باتو ، یکی از انواع غذاهای سنتی و محلی عراق که علاوه بر رستوران‌ها، در خانه‌ها نیز به عنوان غذای گران‌قیمت و مجلل پخت می‌شود، کوزی است. این غذا را با گوشت تهیه می‌کنند که در نهایت طعمی دودی خواهد داشت. علاوه بر آن، کوزی را به همراه انواع سبزیجات، سیب‌زمینی و برنج سرو می‌کنند که بر خوشمزگی و مواد مغذی آن می‌افزاید.

انتهای پیام/ 5

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد