سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81225
|
15:09 - 1398/02/12
نسخه چاپی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل

پژوهش های کاربردی در زمان تحریم ها کارگشا است/ دستگاه های اجرایی از بودجه پژهشی استفاده کنند

پژوهش های کاربردی در زمان تحریم ها کارگشا است/ دستگاه های اجرایی از بودجه پژهشی استفاده کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه پژوهش، مشاوره و طرحی نیست، اهمیت پژوهش های کاربردی در زمان تحریم ها را یادور شد و گفت: مدیریت های مختلف در تمام زمینه ها و حوزه ها باید مولفه پژوهش های کاربردی را در رئوس برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بهروز ندایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل در همایش بین المللی  تازه های پژوهش در علوم ورزشی به تبیین اهمیت پژوهش در جوامع پرداخت و گفت: امر پژوهش هنوز در جامعه ما نهادینه نشده است که اگر این مقوله در دستگاه ای اجرایی مورد توجه قرار گیرد،کشور با جهش در پیشرفت مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه های اردبیل در این حوزه دیر وارد عمل شده اند از فعالیت های اخیر دانشگاه محقق اردبیلی در بحث پژوهش های کاربردی ابراز خرسندی کرد و از رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خواست تا با برگزاری کارگاه های آشنایی با پژوهش های کاربردی در دستگاه های اجرایی، مدیران استان را با ابن مبحث مهم آشنا کنند.

ندایی به تخصیص بودجه کشوری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سهم پژوهش در دستگاه های اجرایی تنها 3 درصد است، از نحوه هزینه کرد این بودجه در دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: به دلیل عدم رغبت مدیران و کم توجهی مسئولان، این میزان یا مصرف نشده و به صندوق بازگردانده می شود و یا اینکه در جاهای مشابه هزینه می شود که کار درستی نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل با بیان اینکه پژوهش، مشاوره و طرحی نیست، اهمیت پژوهش های کاربردی در زمان تحریم ها را یادور شد و گفت: مدیریت های مختلف در تمام  زمینه ها و حوزه ها باید مولفه پژوهش های کاربردی را در رئوس برنامه های خود قرار دهند تا کشور با شتاب بیشری در مسیر پیشرفت حرکت کند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد