سرویس: اردبیل
کد خبر: 81238
|
21:24 - 1398/02/12
نسخه چاپی

سفر یک روزه معاون وزیر ورزش و جوانان به اردبیل در یک نگاه +تصاویر

سفر یک روزه معاون وزیر ورزش و جوانان به اردبیل در یک نگاه +تصاویر
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با حضور در اردبیل ضمن شرکت در همایش بین المللی تازه های پژوهش در علوم ورزشی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد از پروژه های مختلف فرهنگی و ورزشی اردبیل نیز بازدید و از نزدیک در جریان امور مربوط به جوانان استان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به همراه شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون وزارت ورزش وجوانان عصر چهارشنبه به منظور شرکت از همایش بین المللی تازه های پژوهش در علوم ورزشی  با استقبال جمعی از مسئولان استانی وارد اردبیل شد.

طبق برنامه ریزی های انجام گرفته عبد الحمید احمدی در این سفر یک روزه علاوه بر سخنرانی در همایش بین  که در دانشگاه محقق برگزار می شود قرار بود در چندین برنامه فرهنگی ورزشی نیز حضور یافته و ااز نزدیک با جوانان و انجمن های مردم نهاد اردبیل آشنت شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان  بعد از ورود به اردبیل به دفتر استاندار  رفت و با اکبر بهنام جو  استاندار اردبیل به گفتگو پرداخت.

 تجهیز خانه های ورزش روستایی ، با تجهیز ۳ هزار خانه ورزش در روستاها. ترغیب و تشویق روستاییان به امر ورزش، برگزاری مسابقات ورزشی در بین جوانان به خصوص روستائیان از جمله موارد مطروحه در این دیدار بود.

سال ۹۸ یک سال متفاوت برای ورزش همگانی است/ سند ملی فعالیت بدنی تنظیم می شود

صبح امروز عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به همراه سید شروین اسبقیان مدیر کل امور مشترک فدراسیون وزارت، سیاهکوهیان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اردبیل و اکبر نگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان در محل دفتر استاندار حاضر و به صورت رسمی با استاندار اردبیل در خصوص بررسی وضعیت ورزش و جوانان استان اردبیل به بحث و گفتگو پرداختند.

 

در این دیدار  احمدی با اشاره به گسترش ورزش همگانی در جامعه گفت : سال ۹۸ یک سال متفاوت برای ورزش همگانی است و درواقع آغاز یک تحول در فعالیت‌ها و اقدامات در ورزش همگانی خواهدبود

وی تصریح کرد :در همه کشورها مجمع سلامت ایجاد شده است که از برنامه های مهم وزارت ورزش و جوانان هم تدوین همچنین برنامه ای در کشور خودمان است و امیدواریم حرکت متفاوت و جدیدی متناسب با نیاز جامعه برداریم .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان به تنظیم سند ملی فعالیت بدنی  اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت بهداشت ، آموزش وپرورش و سایر نهادها و ارگان ها این سند ملی فعالیت بدنی را تنظیم می کنیم .

وی به بررسی وضعیت جامعه و اهمیت ترویج ورزش های همگانی پرداخت و گفت: دراین راستا جهت همگانی کردن ورزش و جلوگیری از فقر حرکتی و جلوگیری از خطرات و آسیب ها همکاری های لازم با وزارت بهداشت ،آموزش وپرورش و بقیه نهاد به تناسب انجام می گیرد و امیدواریم گام های ارزشمندی برداریم و سند فعالیت بدنی و برنامه ورزش همگانی به نحو احسن تنظیم شود.

سخنرانی در همایش بین المللی تازه های پژوهشی درعلوم ورزشی

احمدی 10 صبح با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی در اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی تازه های پژوهشی درعلوم ورزشی شرکت کرد و گفت: موضوع ورزش و نهادینه کردن آن در جامعه بسیار مهم وحائز اهمیت است که برای گسترش ورزش درجامعه باید تمامی دستگاه ها دست بکار شوند.

وی افزود : امروزه شرایط زندگی طوری شده که مردم خودبخود از ورزش فاصله گرفتند و باید کاری کنیم که مردم خود مشتاق به امر ورزش شوند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان گفت : ماباید برای پاسخگویی به نیاز جمعیت کشور به ورزش پاسخگو باشیم و دراین راستا تمامی دستگاه ها و نهادها باید تلاش کنند تا جامعه سالم داشته باشیم .

عبدالحمید احمدی گفت: حال حاضر نیازمند دانش افزایی و ارتفا دانش مردم در ورزش هستیم اینکه فعالیت بدنی از سبد زندگی مردم حدف شود به هبچ وجه قابل قبول نیست .

چمن مصنوعی سرپوشیده اردبیل الگوی مناسبی برای توسعه اماکن سرپوشیده کشور است

احمدی ساعت 11 صبح در جریان برنامه های پیش بینی شده  از سالن سرپوشیده چمن مصنوعی اردبیل که با مشارکت بخش خصوصی در آستانه تکمیل قرار دارد، بازدید کرد و گفت: یکی از برنامه های جدی وزارت ورزش و جوانان، توسعه زیرساخت های ورزش به خصوص در مناطقی است که سرانه فضای ورزشی کم است. توسعه زیر ساخت ها و فضاهای ورزشی برای دسترسی عموم مردم به ورزش و فعالیت ورزشی، یکی از نیازهای جدی جامعه است.

وی افزود: خوشبختانه با اختصاص اعتبار ۲۷صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده شرایط مطلوبی برای اداره کل ورزش و جوانان استان ها ایجاد شده که در تکمیل پروژه ها و همچنین توسعه زیر ساختها به خصوص در نقاط کم برخوردار از امکانات ورزشی، فعالیت گسترده تری داشته باشند. طی یک سال گذشته ها تقریبا در همه استان های کشور به خصوص شهرها و شهرستانها و روستاها افتتاح مکانهای ورزشی متعددی را داشتیم که بخشی از اعتبارات را در وزارت خانه و بخشی هم از سایر منابع مثل شهرداری ها و منابع اعتبار خود استان و خیرین استفاده شده است.

بازدید از موزه شهرداری اردبیل

معاون وزیر ورزش و جوانان ساعت 12 ظهر همراه با سیدمحمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت، پروفسور معرفت سیاه کوهیان استاد علوم ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی و اکبرنگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از موزه شهرداری اردبیل بازدید کردند.

در جریان این بازدید که حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل نیز حضور داشت، کارشناس موزه درخصوص آثار و عکس های موجود و سبقه تاریخی آنها توضیحاتی به معاون وزیر ورزش و جوانان و همراهان ارائه داد.

حضور در منزل احد پاژاج  اسطوره کشتی فرنگی اردبیل و ایران

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بعد از بازدید از موزه شهرداری همراه با سیدمحمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل، پروفسور معرفت سیاه کوهیان استاد علوم ورزشی دانشگاه محقق اردبیلی و اکبرنگاهی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با حضور در منزل احد پازاج اسطوره داغدار کشتی فرنگی اردبیل و آسیا و مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان اردبیل، از وی دلجویی کردند.

بازدید از نمایشگاه خیابانی کاریکاتور دراردبیل

احمدی  به همراه هیات همراه ساعت 16 از نمایشگاه خیابانی کاریکاتور اثر هنرمند اردبیلی حسین رحمتی بازدید و وجود این نمایشگاه ها را در سطح شهر و خیابان ها در فرهنگسازی و ترغیب کودکان و جوانان به هنر را مهم عنوان کرد.

وی بااشاره به اینکه هنر کاریکاتور هنری گویا است گفت: یکی از ویژگی‌های اصلی کاریکاتور پویا بودن آن است که مشکلات و دغدغه های جامعه را قالب طنز بیان می کند.

حضور رویداد شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده در صنعت ورزش

احمدی در پایان برنامه های  سفره یک روزه خود به اردبیل در رویداد شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده در صنعت ورزش که در سالن رضازاده اردبیل  در حال برگزاری بود حاضر شد و گفت:  باید از ظرفیت نخبگان کشور جهت توسعه ورزش در جامعه بهره ببریم و همچنین وزارت ورزش وجوانان از ایده‌های برتر که در توسعه کمی و کیفی ورزش کمک کند حمایت می‌کند.

 

وی در ادامه سخنان خود  به توانمندی‌های جوانان کشور  نیز اشاره کرد و گفت: جوانان کشورمان قابلیت و ظرفیت ارائه ایده‌های برتر را دارد که اگر به مرحله اجرا برسند  موجب تحول در ورزش کشور می شوند.

احمدی تصریح کرد: همانطور که پارک علم و فناوری در جهت حمایت از ایده‌های برتر تلاش می‌کند وزارت ورزش و جوانان هم از ایده‌های برتر از طریق تشکل‌های جوانان حمایت مالی می‌کند.

وی  جوانان را بزرگترین سرمایه‌های کشور دانست و گفت: این جوانان هستند که با حضور خود در تمامی عرصه‌ها نشاط و امید را به ارمغان می‌آورند بنابراین باید قدر جوانان را بدانیم و از آنها جهت پیشرفت کشور حمایت کنیم.

در پایان این سفر یک روزه سازمان مردم نهاد دیده بان طبیعت، پلاک مزین به نام یکی از شهدا در طرح "هرجوان یک نهال" را به معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اهدا کرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ساعت 19 امروز جهت بازگشت به تهران عازم فرودگاه اردبیل شد.

انتهای پیام/ج


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد