سرویس: پارس آباد
کد خبر: 81283
|
10:21 - 1398/02/16
نسخه چاپی

فرماندار پارس آباد خبر داد؛

امحا کانون‎های هجوم ملخ به مراتع دشت مغان

 امحا کانون‎های هجوم ملخ به مراتع دشت مغان
فرماندار پارس آباد گفت: طرح مبارزه با آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد آغاز و تا پایان هفته تمام این کانون‎ها امحا می‎شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی علایی امروز در بازدید از مراتع دشت فتحعلی پارس آباد، از مبارزه با آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه کانون های هجوم فعلا از سنین پایین ملخ ها تشکیل شده،  فلذا با اقدام به موقع جهاد کشاورزی و سم پاشی از خسارت ملخ ها به مزارع کشاورزان جلوگیری می شود.

فرماندار پارس آباد تصریح کرد: تا پایان هفته تمام این کانون های هجوم ملخ در مراتع دشت مغان  امحا شده و خطری مزارع و محصولات کشاورزان را تهدید نخواهد کرد.

فرماندار پارس آباد تصریح کرد: پیگیریهای لازم برای تامین منابع مالی، امکانات و تجهیزات لازم جهت مبارزه سریع با ملخ ها انجام شده و معاون استاندار قول مساعد برای تامین این منابع را داده و جهاد کشاورزی نیز سموم و ابزار و کارشناسان را به منطقه ارسال کرده است.

علایی با اشاره به آثار سموم استفاده شده برای مبارزه با ملخ ها، از کشاورزان و دامداران خواست:  از چرای دام ها و تردد در مناطق سمپاشی شده تا 10 روز آینده خودداری کنند.
انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد