سرویس: اردبیل
کد خبر: 81286
|
13:37 - 1398/02/16
نسخه چاپی

گفتگو با مجری توانمند اردبیلی؛

فرهنگ و هنر اردبیل باید به صورت فاخر در دنیا مطرح شود/ برنامه‌تلویزیونی "اوباشدانلیق" در مسجد ضبط می شود

فرهنگ و هنر اردبیل باید به صورت فاخر در دنیا مطرح شود/ برنامه‌تلویزیونی "اوباشدانلیق" در مسجد ضبط می شود
مجری تلویزیونی سیمای اردبیل گفت:مسال برنامه «اوباشدانلیق» از حالت ضبط استودیویی بیرون آمده و این برنامه پرمخاطب در دل مردم و در مسجد ضبط می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، برنامه سحری اوباشدانلیق از جمله برنامه های پرمخاطبی است که هر سال از شبکه استانی سبلان برای اوقات سحری روزه داران تهیه و پخش می شود.

پایگاه خبریسبلان‌ما،به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پای صحبت های مهدی حاجی محمدی مجری برنامه «اوباشدانلیق»  نشست تا حال و هوای این برنامه پرمخاطب در ماه مبارک رمضان را بیشتر  به مردم معرفی کند.

حاجی محمدی از مجریان توانمند کشور و شبکه یک سیما بوده که برنامه هایی همچون پیاده آمده ایم(ازکربلا)- آیینه خانه -کوی محبت وبرنامه فاخر ملّی را اجرا کرده است.

سبلان ما:  «اوباشدانلیق»  چه برنامه هایی برای رمضان سال 98 در نظر دارد؟

حاجی محمدی: از آیتم‌های برنامه " اوباشدانلیق" می‌توان به بحث کارشناسی، مناجات خوانی با دعوت از مداحان سرشناس استانی، گزارش مردمی، دعای سحر، دعای روز، وله‌های مختلف مرتبط با ماه مبارک رمضان که با امسال دو تغییر اساسی مواجه است، تدارک دیده است.

سبلان ما: از تفاوت ها و رویکرد های جدید برنامه «اوباشدانلیق»  در سال 98 بگویید؟

حاجی محمدی: امسال قرار شد تا فضای اجرای برنامه مذهبی تر شود به همین جهت تصمیم گرفته شد از حالت ضبط  استودیویی بیرون آمده و این برنامه پرمخاطب را در دل مردم و در مسجد حضرت قائم آل محمد (عج) ضبط کنیم تا از ظرفیت‌های معنوی مساجد بیشتر استفاده شود چرا که مساجد بهترین مامن برای ترویج اسلام و فرهنگ اسلام و قرآن هستند و ضبط و پخش برنامه از این محل، قطعا تاثیرات مثبت و معنوی در مخاطبین خواهد داشت.

سبلان ما: «اوباشدانلیق»  98 بیشتر به چه موضوعاتی خواهد پرداخت؟

حاجی محمدی: با توجه به اینکه هر سال موضوع برنامه صرف قرآن محوری بود، امسال ضمن تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و ترویج نهج البلاغه تصمیم برآن شد بیشتر به اهمیت و جایگاه نهج البلاغه بپردازیم. به همین خاطر به سراغ اساتید بزرگ نهج البلاغه شناسی در استان رفتیم،

سبلان ما: در پایان چه پیامی برای مخاطبین دارید؟

حاجی محمدی: هم اکنون شخصیت‌های زیادی در اردبیل برای ترویج فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند، ولی از لحاظ کیفی و پرداخت رسانه‌ای کمرنگ است رسانه‌ها باید با توجه به آن رسالتی که دارند، فرهنگ و هنر اردبیل به صورت فاخر در دنیا مطرح کنند.

اردبیل این قابلت‌ها ها را در خود دارد که برنامه‌های فرهنگی را در رسانه‌ها جای دهد و هرچه قدر هم به مسائل فرهنگی، هنری و علمی پرداخت شود باز هم جای کارکردن بسیاری دارد.

حاجی محمدی معتقد است، رشد و ارتقای فرهنگی استان اردبیل با استفاده از ظرفیت‌های ملی امکان پذیر است، تعاملات فرهنگی در شهر با چهره‌های مطرح فرهنگی و اساتید فاخر کشوری باید افزایش یابد تا شاهد اتفاقات خوبی در این راستا در سطح استان باشیم لذا همه نهاد‌ها و مسئولان استانی برای رقم زدن اتفاقات خوب باید دست به دست هم دهند.

برنامه اوباشدانلیق به کارگردانی محبوب مهدودی و تهیه کنندگی علیرضا فیضی و با اجرای مهدی حاجی محمدی هر روز ۵۰ دقیقه قبل از اذان صبح آغاز و به مدت ۴۰ دقیقه در ایام ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز اردبیل تهیه و پخش می‌شود.

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد