سرویس: گرمی
کد خبر: 81346
|
12:38 - 1398/02/19
نسخه چاپی

تخریب بخش‌هایی از روستای تولون گرمی بر اثر طوفان و تگرگ + فیلم

 تخریب بخش‌هایی از روستای تولون گرمی بر اثر طوفان و تگرگ + فیلم
فرماندار گرمی از وقوع طوفان و تگرگ در روستای تولون گرمی خبرداد و گفت: براثر این حادثه حدود 30 خانه مسکونی در این روستا دچار خسارت شدند که 9 خانه از این واحدها غیرمسکونی هستند.

علی بهشتی فرماندار گرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما ،به وقوع طوفان و بارش شدید تگرگ در شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: شامگاه گذشته گردباد توام با تگرگ در روستای تولون بخش مرکزی شهرستان گرمی باعث ایجاد خسارات شدید شده است.

فرماندار گرمی با بیان اینکه، بارش شديد باران و تگرگ و وقوع گردباد در روستای تولون خسارات فراوانی به باغداران، کشاورزان و اماکن مسکونی وارد كرد افزود: ميزان ريالی خسارات توسط مسئولان و کارشناسان در حال بررسی است. 

بهشتی افزود: نیروهای امدادی و اعضای مدیریت بحران شهرستان گرمی هم از ساعات اولیه حادثه در روستا حاضر شدند و به آغاز خدمات امداد رسانی به اين مناطق پرداختند.

وی گفت: براثر این حادثه حدود 30 خانه مسکونی در این روستا دچار خسارت شدند که 9 خانه از این واحدها غیرمسکونی هستند.

تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان روستای تولون گرمی ارائه می‌شود

 مسعود امامی یگانه سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردییل هم به همراه مدیران ستاد بحران استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استان از جمله کمیته امداد، هلال احمر و بنیاد مسکن در بازدید از این روستا و مناطق خسارت دیده گفت: در راستای جبران خسارت روستائیان در بخشهای مختلف،  براساس تصمیمات مدیریت بحران استانداری مبلغ 24 میلیون تومان وام کم بهره برای احداث واحدهای مسکونی و 8 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای واحدهای کمتر خسارت دیده پرداخت می شود.

نیروهای جهادی سپاه سازندگی گرمی نیز از دقایق اولیه صبح و در حال امداد رسانی و بازكردن راه های بسته شده هستند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد