کد خبر: 81388
|
15:22 - 1398/02/22
نسخه چاپی

استاد حوزه و دانشگاه:

غربگرایان کاسبان ترس هستند/ توان نظامی ایران مهمترین عامل بازدارندگی از جنگ

غربگرایان کاسبان ترس هستند/ توان نظامی ایران مهمترین عامل بازدارندگی از جنگ
استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به تهدید "جنگ" آمریکا گفت: غربگرایان کاسبان ترس هستند بطوریکه انها مردم را می ترسانند تا خود بهره برداری کنند، در حالیکه اصلا جنگی در میان نیست.

حجت الاسلام بهنام علیپور استاد حوزه و دانشگاههای اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، در واکنش به تهدید "جنگ" آمریکا، توان نظامی ایران را متذکر شد و گفت: امروز ایران اسلامی در بعد نظامی پیشرفت کرده به طوری که دشمنان خود به آن اذعان دارند که نمی توانند با آن جنگ کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح استراتژیهای جنگی آمریکا پرداخت و گفت: استراتژی جنگی امریکا ایجاب می کند که با کشوری وارد جنگ شود که نتواند حتی یک گلوله نیز به طرف انها شلیک کند در حالیکه امروز ایران اسلامی در بعد نظامی به ان حد از توان نظامی دسته یافته که با پیشرفت های موشکی خود قادر است پایگاه های نظامی امریکا در منطقه را در تیررأس خود قرار دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی به اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور امریکا در خصوص ایجاد خاورمیانه جدید اشاره کرد و گفت: ترامپ خود اذعان داشته که 7 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده تا بتواند در این منطقه به نفع آمریکا بهره برداری کند، ولی علی رغم صرف هزینه های سنگین، این ایران بود که میدان داری کرد و نقشه های ما را به هم ریخت.

وی به طرفداران غرب در داخل نیز اشاره کرد و گفت: غربگرایان و طرفداران غرب به طبل جنگ می کوبند تا در اینده حواس مردم را به خود جلب کنند و برای انتخابات پیش رو بهره برداری و چهره سازی کنند.

علیپور با بیان اینکه غربگرایان کاسبان ترس هستند گفت: آنها مردم را می ترسانند تا خود بهره برداری کنند.

وی به فشار اقتصادی اخیر آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ اخیرا اقرار کرده است که ما قصد جنگ با ایران را نداریم  و در این در حالی است که تاریخ نشان می دهد ما هر موقع قاطعانه برخورد کردیم  و موضع محکم گرفتیم دشمنان عقب نشینی کردند.

 وی افزود: ترامپ چندی پیش گفته بود که قصد دارد اقتصاد ایران را متلاشی کند که بعد از بیانیه شورای امنیت ملی کشور و تظاهرات میلیونی مردم انقلابی ایران در روز جمعه و حمایت از بیانیه فوق، مواضع ترامپ با 360 درجه چرخش  مواجه شد بطوریکه وی از حرف خود بازگشت و اعلام داشت؛ منظور من از فشار اقتصادی این بود که ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای بازدارم در حالیکه تمام دنیا می داند طبق فتوای ولی امر مسلمین  و رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتن سلاح های کشتار جمعی و هسته ای حرام است و این حرف را در عمل هم ثابت کردیم که ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست.

وی در پایان سخنان خود به عوامل نصرت الهی و پیروزی بر دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: نکته اصلی ما برای پیروزی در برایر دشمنان؛ وحدت، اطاعت از ولایت فقیه و خداوند متعال است.  

انتهای پیام/ج


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد