سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81405
|
19:01 - 1398/02/23
نسخه چاپی

استاد دانشگاه های اردبیل

نیرویی دریایی سپاه حافظ امنیت در منطقه است/ جنگ نفتکش ها، درسی فراموش نشدنی برای آمریکایی ها

نیرویی دریایی سپاه حافظ امنیت در منطقه است/ جنگ نفتکش ها، درسی فراموش نشدنی برای آمریکایی ها
استاد دانشگاه های اردبیل رصد شناورهای فرامنطقه ای دشمنان توسط پهپادهای نیروی دریایی سپاه را یادآور شد و گفت: دستگیری تفنگداران انگلیسی و امریکایی در خلیج فارس نمونه ای از قدرت و توان نیروهای مسلح ایران در نبردهای دریایی است.

مهرداد جلیلی کیا استاد تاریخ دانشگاه های اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به بررسی سوابق تاریخی جنگ آمریکا در منطقه پرداخت و گفت: تنها رویارویی مستقیم ایران با امریکا به جنگ 8 سال دفاع مقدس برمی گردد  که در ان جنگ علی رغم مورد هدف قرار گرفتن رزوناوهای ایرانی، امریکا نتوانست با همه هیمنه اش کاری از پیش به جلو ببرد.

وی در ادامه سخنان خود سوابق حضور ناوگان تروریستی نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس را یادآور شد و گفت: در زمان جنگ ایران و عراق آمریکا با کمک به صدام قصد داشت تا با راه اندازی جنگ نفتکش ها به هدف خود برسد امام جوانان برومند ایران اسلامی با شجاعت مثال زدنی خود آن هم با دست های خالی حماسه آفریدند و معادلات جنگ را به هم زدند.

این استاد تاریخ در ادامه سخنان خود به مقایسه توان نظامی نیروی دریایی ایران در زمان دفاع مقدس و برهه کنونی پرداخت و گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران بعد از اتمام جنگ و کسب تجارب ارزشمند، سبک جدیدی از نیروی دریایی که مبتنی بر استفاده از قایق های تندرو  بود را بنیانگذاری کرد  بطوریکه  با افزایش توان دریایی، جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز  عهده دار تامین امنیت منطقه شد.

وی به وقایع دهه 80 اشاره کرد و گفت: از اواسط دهه 80 که سپاه پاسداران عهده دار مسئولیت خطیر دفاع از این مناطق حساس شد تا به امروز ، کشور عزیزمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و برخورداری از توان بالای دریایی، تسلط کامل بر تنگه هرمز  دارد و به خوبی از عهده این مسئولیت خطیر در منطقه برآمده است

جلیلی کیا رصد شناورهای فرامنطقه ای توسط پهپاد های نیروی دریایی سپاه را در این مدت یادآور شد و گفت: دستگیری تفنگداران انگلیسی و امریکایی در خلیج فارس نمونه ای از قدرت و توان نیروهای مسلح ایران در نبردهای دریایی است.

وی در ادامه سخنان خود به تحرکات اخیر ۀآمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز آمریکا با ایجاد سر و صدای فراوان، یکی از بزرگترین ناوهای جنگی خود را به خلیج فارس اعزام کرده است و این در حالیرخ داده که وقایع متعددی در منطقه در حال رخ دادن است.

 این کارشناس مسائل تاریخی به قضیه برجام و توقف مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز همه ملت ایران می دانند که آمریکا با این کار خود فقط به دنبال ایجاد رعب و وحشت در دل مسئولان کشور مان است تا بتواند با این حلیه مسئولان ما را وادار به انجام یکجانبه تعهدات برجام کند غافل از اینکه ملت قهرمان ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب فریب عوام فریبی های آمریکا را نخواهد خورد و با تمام وجود برابر استکبار ایستادگی کرده و با حمایت از مسئولان کشور نیز اجازه  اجرای یکجانبه تعهدات را نخواهد داد.

وی به جنجال های رسانه ای غربی ها و عناصر خود فروخته و نا آگاه داخلی اشاره کرد و گفت: متاسفانه رسانه های بیگانه و تعدادی رسانه های خودفروخته داخلی به این قضیه دامن زدند در حالیکه امریکا اصلا توان تحمل هزینه های سنگین جنگی در این شرایط را ندارد و ثانیا اگر می خواست به ایران حمله کند ناوهای خود را در تیرراس سپاه و ارتش ما قرار نمی داد.

جلیلی کیا در پایان سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اینخصوص اشاره کرد و گفت: با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری نه جنگی خواهد بود و نه مذاکره ای انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد