سرویس: اجتماعی
کد خبر: 81413
|
15:14 - 1398/02/24
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

۲۰ هزار شغل در شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل ایجاد می شود

۲۰ هزار شغل در شهرک‌های گلخانه‌ای اردبیل ایجاد می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:اشتغال برای تعداد ۲۰ هزار نفر نیروی تحصیل کرده و ماهر در طی سه سال آتی در بخش شهرک‌های گلخانه‌ای ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،خلیل نیکشاد، ظهر  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای در بخش اشتغال، تولید، صرفه جویی در مصرف آب و تولید محصولات صادرات محور از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار است بطوری که با رسیدن به برنامه زمانبندی توسعه کشت گلخانه‌ای استان برای ۲۰ هزار نفر در طی سه سال ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۹ شهرک گلخانه‌ای در حال بهره برداری، زیر ساخت و یا در حال مطالعه است در شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری پارس آباد مغان ۴۰۰ هکتار آن به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده است و در حال حاضر در تعدادی از قسمت‌ها احداث سازه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ مساحت اراضی تخصیصی برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای رتبه اول کشوری را دارا است.

نیکشاد افزود: برای تامین بخشی از گاز مصرفی مورد نیاز این شهرک مقدار ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت گاز تامین شده است و هزینه احداث ایستگاه گاز به مبلغ ۳۷۳ میلیون تومان نیز واریز شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ تعداد یک شهرک گلخانه‌ای دارای سازه و بهره برداری بود در حال حاضر تعداد ۶ شهرک گلخانه‌ای دارای سازه و یا در حال بهره برداری می‌باشد که نسبت به سال گذشته ده برابر افزایش یافته است.

وی درادامه افزود: برای توسعه فضای گلخانه‌ای در شهرستان‌های استان در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مورد نیاز است که امید واریم با تامین این مبلغ از هزینه بتوانیم بیش از پیش شاهد گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای در سطح استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با بهره برداری از این شهرک‌ها در آینده‌ای نزدیک به میزان ۷۰۰ هزار تن به میزان محصولات تولیدی استان اردبیل افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد