کد خبر: 81457
|
09:28 - 1398/02/29
نسخه چاپی

نبود تعادل در نظام عرضه و تقاضا یا آشفته بازار خرید تضمینی مقصر کدام است؟

شخمی برای اعتراض/کشاورزان از سیر، دل سیر شدند!+فیلم

شخمی برای اعتراض/کشاورزان از سیر، دل سیر شدند!+فیلم
فروش نرفتن محصولات، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که همه‌ساله به‌ویژه زمان برداشت، تراژدی غم‌انگیزی را برای کشاورزان رقم می‌زند، این بار محصول سیر مغان روی دست کشاورزان مانده و با قیمت پایین بازار هیچ امیدی برای سود کشاورزان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، فروش نرفتن محصولات، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که همه‌ساله به‌ویژه زمان برداشت، تراژدی غم‌انگیزی را برای کشاورزان رقم می‌زند، این بار محصول سیر مغان روی دست کشاورزان مانده و با قیمت پایین بازار هیچ امیدی برای سود کشاورزان وجود ندارد.

به برکت وجود دلالان و البته برخی بی تدبیری هم اکنون سیر مغان از مزرعه تا بازار بالای هزار تومان خریدار ندارد و با وجود خرید توافقی سیر از سوی تعاون روستایی استان، اما حجم برداشت سیر منطقه بالا بوده و تعاون روستایی به تنهایی قادر به خرید همه  محصول نیست و همین امرموجب شده تا سیر کاران از سیر دل سیر شوند!  و کشاورزی در روستای حاجیلو به نشانه اعتراض از محصول مزرعه ۵ هکتاری سیر خود صرف نظر کرده و مزرعه را با سیر شخم بزند.

http://sabalanema.ir/sites/default/files/IMG_20190519_113120_193.jpg

رئيس سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليد كنندگان در همین خصوص در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته است: مشكل برداشت محصول و خريد سير نه تنها شهرستان پارس آباد مغان بلكه گريبان گير ساير استانهاي كشور نيز شده است.

عباس تابش با بيان اينكه بخش کشاورزی به عنوان یکی از بخش های اقتصادی کشور نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور در رسيدن به خودكفايي دارد، در خصوص گلايه كشاورزان منطقه مغان از نبود خرید تضمینی سير، گفت: به دنبال اين هستيم تا بتوانيم اين موضوع را در تنظيم بازار كشور مطرح كرده يا از طريق صادرات محصول و دعوت از سازمانهايي همچون تعاون روستايي براي خريد تضميني و مشاركت در خريد اقدام كنيم تا باري از مشكلات كشاورزان توليد كنندگان استان اردبيل كاسته شود.

علی علایی فرماندار پارس آباد مغان نیز در نشست بخشداران و دهیاران این شهرستان از گسترش کشت سیر در اراضی مغان انتقاد کرده و گفته بود: کاهش سطح زیر کشت گندم و افزایش کاشت سیر بی تدبیری بوده است.
وی بیان کرد: کاهش سطح کشت گندم بعنوان یک محصول مهم و استراتژیک و اختصاص اراضی وسیعی از منطقه به کاشت سیر و اشباع بازار نتیجه بی تدبیری است که در گذشته صورت گرفته است.

فرماندار پارس آباد مغان با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای رفع مشکلات کشاورزان این شهرستان گفت: به احتمال قریب به یقین در روزهای آتی خرید توافقی سیر برای جلوگیری از سوء استفاده های دلالان محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ م ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد