سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81468
|
14:32 - 1398/02/30
نسخه چاپی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل

۴۰ میلیارد تومان منابع در حوزه عملیات آبخیزداری جذب می شود

۴۰ میلیارد تومان منابع در حوزه عملیات آبخیزداری جذب می شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افزایش 3 برابری اعتبارات آبخیزداری استان خبرداد و گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدر رفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان اردبیل خبرداد و گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری از فرسایش خاک، وقوع سیلاب، کاهش منابع آب زیرزمینی و هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل چهار حوزه آبخیز دارد،به وقوع سیلاب‌های اخیر در کشور  اشاره کرد و گفت: وقوع سیلاب‌های اخیر در کشور ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان را بیش از گذشته حساس کرده است.

هدایت در ادامه سخنان خود به اثرات منفی عدم مهار آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: بزرگترین خطری که در سایه عدم توجه به مدیریت جامع آبخیزداری، استان اردبیل را تهدید می‌کند فرسایس خاک و از بین رفتن غنای خاک در بخش زراعت و باغ است که به راحتی می‌توان با برنامه‌ریزی درست در حوزه طرح‌های آبخیزداری این خطرات را به حداقل رساند.

وی به تنوع عملیات آبخیزداری اعم از بیولوژیکی، مکانیکی و بیومکانیکی نیز اشاره و گفت: تقویت پوشش گیاهی، اجرای طرح‌های متعدد در بخش گاوبندی و همچنین طرح‌های تلفیقی در این دو حوزه به راحتی می‌تواند زمینه مهار آب‌های سطحی و کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها را به همراه داشته باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان منابع در اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۱ حوزه استان اردبیل هزینه شده است، خاطرنشان کرد؛ امسال این میزان اعتبارات تا سه برابر افزایش یافته است که امیدواریم در جذب ۴۰ میلیارد تومان منابع در حوزه عملیات آبخیزداری موفق عمل کنیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد