سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81473
|
18:16 - 1398/02/30
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

باغات اردبیل دچار خسارت 70 درصدی شدند

باغات اردبیل دچار خسارت 70 درصدی شدند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طبق برآورد به دست آمده در دو ماه گذشته، با ورود سامانه بارشی و افت دما ۷۰ درصد باغات استان سرمازده شده و دچار خسارت شدید شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از باغات اردبیل گفت: طبق برآورد به دست آمده در دو ماه گذشته امسال حدود ۷۰ درصد از باغات استان اردبیل دچار سرمازدگی شدند که از این میان۶۰ درصد از باغات استان از بین رفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار هکتار از سطح باغات استان دچار سرمازدگی شده‌اند تصریح کرد: بر اساس برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی، ۷۰ درصد باغات گردوی استان دچار خسارت شده و محصول آن به صورت کلی برای امسال از بین رفته اند.

نیکشاد گفت: بر اساس آخرین ارزیابی کارشناسی انجام شده، ۶۰ درصد باغات بادام و زردآلوی منطقه نیز بر اثر سرمای نابهنگام از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: در موج اخیر سرما و یخبندان ۳۰ درصد مجموع باغات انگور مشگین شهر نیز دچار خسارت شده و مجموع خسارت سرمازدگی باغات میوه هسته دار از جمله شلیل و هلو نیز حدود ۳۰ درصد است و ضروری است که با شناخت آن، زمان احتمالی وقوع حوادث و شیوه‌های مقابله با آن از بروز خسارت و دست کم کاهش آسیب‌های آن اقدام اساسی صورت بگیرد.

نیکشاد تصریح کرد: ساماندهی دیواره رودخانه‌ها، مهار روان آب‌ها، اجرای طرح‌های آبخیزداری، افزایش کشت نهال و درخت در مناطق سیل خیز و مقاوم سازی اماکن دامی و مسکونی در روستا‌ها از جمله اقدام‌های دیگری است که باید در راستای کاهش خسارت‌های حوادث طبیعی در استان به آن توجه جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد