سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81510
|
09:18 - 1398/03/04
نسخه چاپی

افطاری با طعم سادگی به دعوت شهدا در اردبیل + تصاویر

افطاری با طعم سادگی به دعوت شهدا در اردبیل + تصاویر
جمعی از دانشجویان اردبیل در آستانه لیالی قدر با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی ضمن برپایی سفره ساده افطاری، با نجوایی عارفانه به استقبال شب های قدر رفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، شب شنبه و همزمان با نخستین شب از شب های پرفیض قدر، جمعی از دانشجویان اردبیل با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی میهمان شهدا شدند تا با نجوایی عارفانه و پیمانی عاشقانه به استقبال شب های پرفیض و با برکت قدر بروند.

برای دورهم بودن در ماه مبارک رمضان و برپایی سفره‌های افطار، بهانه‌های کوچکی لازم است که گاهی آن را در گوشه خانه کوچکی و در لابه‌لای خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌یابیم، گاهی هم در مساجد و تکایا و گاهی هم در کنار مزار شهدا.

آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیل، آرامگاهی به معنی واقعی آرامش‌گاه است چراکه  می‌توان با ورود به این مکان مقدس آرامش واقعی را حس و لمس کرد.

سفره‌ای ساده با نون و پنیر و سبزی، که خادمین شهدا اماده کرده اند و دانشجویان پسری که دور این سفره حلقه زده‌اند و منتظرند تا با اتمام اذان روزه خود را افطار کنند، صحنه ای زیبا را در ذهن مجسم می کند که تا مدت ها از خاطره ها محو نمی شود.

حسین رجبی در مورد برپایی این سفره افطار در این مکان مقدس می‌گوید: این مکان  آنقدر دارای معنویت است که با آرامش در این جا حضور یافته‌ایم و با توجه به اینکه برنامه از قبل تعیین شده نبود، اما حضور و نگاه این شهدا موجب شد تا کارها به زیبایی انجام شود.

 ترویج سفره‌های افطار ساده، تمرینی برای احیای سبک زندگی اسلامی

وی براین باور است که اطعام‌ مؤمن از سنت‌های گذشته است که به ما رسیده است و برپایی سفره افطاری در ماه مبارک رمضان به یک سنت برای همه ما تبدیل شده است و دانشجویان به عنوان مؤذنان جامعه در این راستا باید با تمام توان وارد عمل شوند.

رمضان فرصتی برای تربیت نفس

حبیب اسکندری دانشجوی اردبیلی حاضر در این ضیافت شهدایی، خداشناسی و پذیرش اعمال دینی را مسأله‌ای می داند که به ‌صورت فطری در وجود همه مسلمانان وجود دارد بنابراین کسانیکه دغدغه دین و جوانان را دارند باید با شناسایی زمان و مکان مناسب برای رشد و تقویت این قشر تلاش کنند.

وی می افزاید: مراسم‌های معنوی و مذهبی، فرصتی برای تقویت خداشناسی و پذیرش اعمال دینی در دل جوانان است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

لذت هم‌نشینی در کنار مزار شهدای گمنام آنقدر دلچسب و آرامش‌بخش است که وصف آن پایانی ندارد و چقدر به درستی گفته شده است که بزرگترین لذت این ماه، چشیدن لذت بندگی است.

تعویض پرچم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، نصب پرچم حزب الله لبنان به مناسبت سالروز آزادسازی جنوب لبنان، غبارروبی مزار شهدای گمنام، برپایی سفره افطاری ساده، قرائت فرازی از زیارت عاشورا و مداحی از جمله برنامه های ضیافت افطاری با طعم سادگی در کنار مزار شهدای گمنتم دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد