سرویس: اردبیل
کد خبر: 81521
|
17:03 - 1398/03/05
نسخه چاپی

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبرداد

خاطرات بهار سال61 در اردبیل بازگویی شد

خاطرات بهار سال61 در اردبیل بازگویی شد
خاطرات بهار 1361 به مناسبت سوم خرداد از سوی راویان فتح خرمشهر در سالن استاد جابر عناصری حوزه هنری استان اردبیل بازگویی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،پیش از ظهر امرور محفل خاطره گویی با محوریت بازگویی روایات سوم خرداد با حضور جمعی از راویان فتح توسط حوزه هنری و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه ناحیه اردبیل، مرکز حفظ آثار سپاه، بسیج هنرمندان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تیپ 40 متحرک هجومی نزاجای استان اردبیل در سالن استاد جابر عناصری برگزار شد.

امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیلدر ابتدای این مراسم‌ضمن تمجید از رشادت‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان گفت: ما خود را وامدار ایثار این بزرگواران می‌دانیم و با اعتقاد بر اینکه آرامش و امنیت امروز ما مدیون از خودگذشتگی آنان است، گرد هم آمده‌ایم تا در میان خاطراتی که امروز مرور می‌شود درس‌های تازه‌ای بگیریم.
 
تاریخ دوران دفاع مقدس با نَقل خاطرات ماندگار می‌شود
جواد زنجانی، فرماندار اردبیل و از فرماندهان 8 سال دفاع مقدس به عنوان نخستین راوی محفل خاطره به مرور خاطرات خود از دفاع مقدس پرداخت و گفت: این گرد هم‌آیی در واقع محفل اختصاصی اهل درد، اهل دل و سهم داران سنگینی‌ها و بردباری‌های دوران دفاع مقدس است.
 
اتحاد و اعتقاد به خدا به فتح خرمشهر انجامید
زارع ولی محمدی، دیگر راوی خاطرات نیز با تشریح بخشی از آنچه در بهار 61 گذشت تا سر انجام به فتح خرمشهر رسید، از نقش خود و همرزمانش در آن واقعه گفت و اضافه کرد: طرح‌ریزی عملیات فتح بسیار حرفه‌ای، استادانه، دقیق و حساب‌شده صورت گرفت و ترکیب مقدس ارتش و سپاه و بسیج چنان اتفاق مهم و پیروزی شگرفی را رقم زد.
وی خطاب به جوانان و سربازان حاضر در مراسم گفت: شعر «ایران! میهنم! نام تو حافظ جان ما؛ خاک تو سرمه چشم ما...» را با چنان صلابت و اعتقاد عمیقی خواندیم تا بالاخره با افتخار و فداکاری از میان آتش دشمن گذشتیم و در یک کلام خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 
حضور خدا رمز پیروزی است
حجت الاسلام مظفری، پدر شهید سلیمان مظفری، سومین راوی این محفل نیز ضمن به توصیف بخش دیگری از جریان فتح خرمشهر،پرداخت و گفت: شعرا و نویسندگان، تنها شنیده‌های خود را به نظم و نثر کشیده‌اند؛ اما آنچه اتفاق افتاده وَرای همه اینها است؛ این که اگر خدا پشت همه کارها نباشد و دست رحمتش بر سر ما نباشد، گرفتاری‌ها آغاز می‌شود، یک واقعیت انکار ناپذیر است. لذا درک حضور خدا در تمام لحظات زندگی مقدم و ضروری است.
پخش کلیپ، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های «محفل خاطره» بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد