سرویس: بیله سوار
کد خبر: 81536
|
12:29 - 1398/03/07
نسخه چاپی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

صادرات بیش از ۶۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

صادرات بیش از ۶۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در دو ماه نخست امسال ۶۱ هزار و ۸۱۹ تن کالا توسط دو هزار و ۷۹۴ دستگاه کامیون از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار صادر شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، علی رحمتی،  صبح امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ تن کالا از پایانه بین‌المللی بیله‌سوار ترانزیت شده که این میزان بار با ۶ هزار و ۳۹ دستگاه خودرو جابه‌جا شده که ۹ درصد افزایش را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت ۵۰ هزار و ۸۳۷ تن کالا توسط دو هزار و ۸۶ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۶۹۴ تن کالا توسط ۳۱۷ دستگاه کامیون ایرانی و ۴۴ هزار و ۱۴۳ تن کالا توسط یک هزار و ۷۶۹ دستگاه کامیون از کشور آذربایجان ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت ورودی شامل گازوئیل، گندم، بنزین، مازوت، گازمایع، تخته، سنگ‌های ساختمانی و قیر است.

رحمتی اظهار کرد: در دو ماهه نخست امسال ۲۲ هزار و ۳۸۴ تن کالا توسط ۸۹۷ دستگاه از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که از این مقدار ۲۱ هزار و ۹۵۹ تن کالا توسط ۸۷۷ دستگاه کامیون از کشور آذربایجان و ۴۲۵ تن کالا توسط ۲۰ دستگاه کامیون از کشور ترکیه ترانزیت شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ابراز داشت: عمده‌ترین کالا‌هایی که از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده‌اند شامل آب معدنی، ام دی اف، سیمان، گچ، بیسکویت، نئوپان، نمک و سن‌گهای ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۵ هزار و ۶۵۷ تن کالا توسط ۲۶۲ دستگاه کامیون وارد کشور شده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۵۴۶ تن کالا توسط ۲۲۱ دستگاه کامیون ایرانی و یک هزار و ۱۱۱ تن کالا توسط ۴۱ دستگاه کامیون از کشور آذربایجان وارد شده‌اند که عمده کالا‌ها وارداتی شامل پنبه، کنجاله، شیرین بیان، نخ، ضایعات کارتن، پلی استر و جو است.

رحمتی تاکید کرد: در این مدت ۶۱ هزار و ۸۱۹ تن کالا توسط دو هزار و ۷۹۴ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار صادر شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۴۸ تن کالا توسط دو هزار و ۵۵۲ دستگاه کامیون ایرانی وپنج هزار و ۷۷۱ تن کالا توسط ۲۴۲ دستگاه کامیون از کشور گرجستان از مرز خارج شده است که عمده کالای صادراتی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، سیب زمینی و خرما است.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد