سرویس: سیاسی
کد خبر: 81547
|
12:27 - 1398/03/08
نسخه چاپی

سبلان ما گزارش می دهد؛

هیمنه نظامی اسرائیل درهم شکسته است / رژیم صهیونیستی نفس های آخر را می کشد/ امت اسلامی بار دیگر بصورت باشکوه در روز قدس شرکت می کنند

هیمنه نظامی اسرائیل درهم شکسته است / رژیم صهیونیستی نفس های آخر را می کشد/ امت اسلامی بار دیگر بصورت باشکوه در روز قدس شرکت می کنند
بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا، او به همراه نتانیاهو و بن سلمان طرحی را به عنوان معامله قرن مطرح کرده و در دستور کار قرار دادند که در همین راستا اقداماتی مانند انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و… را نیز اجرایی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  پیش از این اعلام شد که اجرای طرح معامله قرن بعد از ماه رمضان انجام می‌شود اما اکنون برخی رسانه‌ها از به تأخیر افتادن این طرح خبر داده‌اند.

امریکا یعنی سردمدار مستکبران جهان افزون بر اینکه می‌خواهد قدس را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، درصدد تقسیم کردن سرزمین فلسطین است و می خواهد جایگاه غده سرطانی رژیم صهیونیستی را محکم کند.

آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در تظاهرات امریکا

 

هیمنه نظامی اسرائیل درهم شکسته است

هیمنه اسرائیل در این روزها به طور کلی درهم شکسته است و صهیونیست‌ها از همه نظر ضعیف تر شده‌اند و مسلمانان جهان با اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است باید به صورت جدی یا این غده سرطانی مقابله کنند.

شکست های پی در پی اسرائیل در جنگ های 33روزه ، 22 روزه و 8 روزه بر افسانه شکست ناپذیری و هیمنه پوشالی اسرائیل و نابودی این رژیم تا 25 سال آینده صحه می گذارد و یادآور آیه شریفه قرآن است که می فرماید:«همانا سست ترین خانه ها خانه عنکبوت است» و چه زیبا گفت سید حسن نصرالله عزیزکه :"اسرائیل از خانه عنکبوت هم سست تر است".

با گذشت 38 سال از ابتکار راهبردی و تاریخ ساز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(اعلی ا... مقامه الشریف) مبنی بر نامگذاری جمعه آخر رمضان المبارک به عنوان روز جهانی قدس، شکل گیری روح مقاومت و ایستادگی دربرابر نظام سلطه و استکبار در کالبد جوامع و ملل آزاده و حق طلب به ویژه جبهه ملت‌های اسلامی را در دوران خطیر تاریخی معاصر رقم زده است که خروش ملت مظلوم یمن و بحرین نمونه بارز این ایستادگی و مقاومت در برابر نظام استثماری نوین و قدرت‌های سلطه‌گر و استبدادی است.

شاید در آن مقطع تاریخی که حضرت امام روح الله(ره) با قاطعیت و صراحت، نسخه محو رژیم صهیونیستی را در فرا روی جامعه بشری قرار داد، فهم عمیق و واقعی این راهبرد واقعا دشوار بود. اما وقتی امروزه حقایق و واقعیات غم انگیز و رقت‌بار ناشی از حملات رژیم جلاد و جعلی و خبیث صهیونیستی علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان بی دفاع، از هوا و زمین و دریا را مشاهده می‌کنیم، ما را متوجه این نکته می‌کند که حقیقتا تنها نقطه چاره‌ساز و نجات بخش، همان نسخه و راهبرد 38سال پیش امام راحل عظیم الشأن (ره) می‌باشد که هم اینک به یک مطالبه جهانی در متن فریادهای مردم در اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است.

 

اما ملت مسلمان و انقلابی ایران که همواره پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد‌سازی فلسطین از چنگال این سگ نجس العین و هار و قلاده به دست  منطقه را  با اقتدا به مولا و مقدایش امیرالمومنین علیه السلام که فرمودند: «کونا لظالم خصما و للمظلوم عونا» را سرلوحه آرمان ‌هایش قرار داده همه ساله روز قدس را به روزی برای فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است،و به فرموده رهبر معظم انقلاب «روزقدس خونی است که در رگ های امت اسلامی می دود. علی رغم کسانی که می خواهند فلسطین به دست فراموشی سپرده شود، این مسئله را روزبه روز زنده ترمی کند.»

 

 فشارهای اقتصادی بر ایران، بخشی از "معامله قرن" است

 دولت آمریکا اسامی متعددی را برای طرح معامله قرن انتخاب کرده گرچه برای ما فرقی نمی‌کند که چه اسمی داشته باشد اما با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده اخیراً وزارت خارجه آمریکا از آن به عنوان «اقدامات نوین در خاورمیانه» نام برده است. باید یادآور شوم که توطئه‌های آمریکا و استکبار جهانی بیش از ۷۰ سال است که علیه ملت ما و آرمان فلسطین انجام می‌شود و دولت جدید آمریکا به سرکردگی ترامپ هم گام‌های عملی را برداشته اما این‌ها عوام‌فریبی است و آن‌ها سیاست نیرنگ خود را ادامه می‌دهند.

طرح‌های آمریکایی، همان طرح‌های قدیمی است که ظاهرش تغییر کرده است. تمام این اصطلاحات از ابتکارات غربی‌ها و آمریکایی‌ها است. برای مثال در زمان جورج بوش پسر اصطلاح خاورمیانه جدید در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ مطرح شد و بر همین اساس هم بوش جنگ‌های افغانستان و عراق را به راه انداخت هدفش دو چیز بود حمایت از رژیم صهیونیستی که در آن زمان در ضعف بود و نیز تضعیف نیروهای پیشرو در منطقه که شامل ایران، ترکیه و روسیه بود. اما نخستین طرح با شکست مواجه شد و آمریکا به عراق حمله کرد و آن را اشغال کرد که پس از مدتی هم با شکست مواجه شد و عراق را به ایران تحویل داد.

پس از آن مساله خاورمیانه جدید در بیروت آشکارا مطرح شد، در همین چارچوب شاهد جنگ ۲۰۰۶ علیه لبنان بودیم که جنگ بسیار ویرانگری بود، به اسرائیل برای از بین بردن و حذف حزب الله از صحنه و همچنین ضربه زدن به مقاومت به‌عنوان بزرگ‌ترین بازوی ایران در منطقه چراغ سبز نشان دادند. تمام این‌ها برای حمایت از اسرائیل و تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه انجام شد.

ارتش ایران

 

ایران قوی ترین کشور در منطقه

اکنون قوی‌ترین کشور در منطقه ایران است که هیچ وقت تحت این فشارها قرار نگرفته و به همین دلیل شاهد بودیم بیش‌ترین فشار به ایران وارد شد، البته هم ایران و هم محور مقاومت در برابر اجرای معامله قرن قرار گرفته‌اند و این فشار و محاصره اقتصادی هم بخشی از معامله قرن است.

موضوع دیگر مربوط به بلندی‌های جولان است که دیدیم جولانبراساستصمیمی که ترامپ گرفت به رژیم صهیونیستی اعطا شد، البته هدف این است سوریه به قدری تضعیف شود تا به معامله قرن بپیوندد.متأسفانهشاهدیم که عرب‌ها با این طرح همراهی می‌کنند.

 

مردم فلسطین هیچ وقت معامله قرن را نخواهند پذیرفت

مساله کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان از دیگر موضوعات حائز اهمیت در این زمینه است. تصمیم آمریکا و غرب این است که به مردم فلسطینرشوه‌ایدهند تا مردم فلسطین این امتیاز را بپذیرند و در مورد معامله قرن تسلیم شوند. اما با توجه به این‌که مردم فلسطین هیچ وقت معامله قرن را نخواهند پذیرفت آن‌ها تلاش می‌کنند تا از طریق تشکیلات خودگردان این کار را انجام دهند. همان‌طور که می‌دانید شریان اقتصادی فلسطین در اختیار اسرائیل است و اگر برای مثال ۱۰ میلیارد دلار به تشکیلات خودگردان کمک شود، ۹ میلیارد به جیب صهیونیست‌ها می‌رود.

برخی از کشورهایی که در منطقه هستند مانند مصر، البته مصر از زمان کمپ دیوید با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده اما هدف تقویت روابط از طریق طرح‌های دیگری مانند گاز است که الان مصر با این طرح در مقابل ایران و روسیه قرار گرفته است.

بلوک‌بندی‌های اقتصادی در راستای معامله قرن از دیگر مسائل است که رژیم صهیونیستی هم در این بلوک بندی حضور دارد، بنابراین کشورهای مهم عربی عربستان، امارات و مصر درصدد برقراری ارتباط هستند که همه این‌ها به منظور اجرای معامله قرن انجام می‌شود.

کشورهای تأثیرگذار عربی مانند مصر و عربستان براساس تقابل منافع اجازه نمی‌دهند تا اختلافات داخلی کشورهای عربی به نتیجه رسیده و حل شود. از این رو بسیاری ازمشکلات به دلیل دخالت سایر کشورها و منافعی که دنبال می‌کنند همچنان لاینحل باقیمانده است. به نظر می‌رسد این کشورها تلاش می‌کنند تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار کنند.

 

ادامه حملات موشکی نظامیان پاکستان به افغانستان/اصابت 40 موشک در شرق این کشور

جمهوری اسلامی ایران فاکتور مهم و اساسی در محور مقاومت است

جمهوری اسلامی ایران فاکتور مهم و اساسی در محور مقاومت است و آنچه در رابطه با اقدامات خاورمیانه از سوی آمریکا مطرح شده، هدف نهایی آن‌ها این است که هر کسی که در برابر طرح معامله قرن بایستد را کنار می‌زنند.

 اگر بخواهیم اینمسألهرا به صورت ژئوپلیتیکی ارزیابی کنیم، در می‌یابیم آن‌که به عنوان یک عامل اساسی در برابر این طرح ایستاده محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین دو سناریو در این راستا متصور است؛ یا تسلیم شویم و یا اینکه مقاومت کنیم. تجربیات گذشته نشان می‌دهد که هیچ کدام از این‌ها سودی نداشته در واقع مذاکره هیچ فایده‌ایبراساسمنافع در بر ندارد. اما اگر بخواهیمبراساسدیدگاه‌های غربی پیش برویم آنکه وارد این جریان شود به دستمال کفش پاک‌کن تبدیل می‌شود وحداکثرکاریکه می‌تواند انجام دهد همین است.

 بنابراین اگر کسی بخواهد ولو برای یک ثانیه به برداشتن محاصره از غزه و جمهوری اسلامی ایران از دروازه ورود به عادی سازی روابط فکر کند یا این‌که هرگونه تصمیم و مسامحه‌ای در میان باشد، نگاهی ساده‌لوحانه دارد و یا این‌که دشمن امت است.

 

 

امت اسلامی بار دیگر بصورت باشکوه در روز قدس شرکت می کنند

امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از امریکا سرکرده استکبار و صهیونیست‌ها نشان دهند.

راهپیمایی روز قدس رمضان سال 98 پرشور تر از روزهای قبل با حضور امت اسلامی خواهد بود و مسلمانان جهان باید با شکوه تر، قدرت، وحدت و اجتماع بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند.

مسلمانان مطمئن باشند که اسرائیل غاصب روز‌های آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد، از این رو باید با قدرت به میدان بیاییم و عظمت و قدرت اسلام را به تمام جهان نشان دهیم.

مسلمانان جهان باید روز قدس را روز همه‌ی مسلمین،‌ بلکه مستضعفین بدانند و از آن نقطه‌ حساس در مقابل مستکبرین و جهانخواران بایستند،‌ و تا رهایی مظلومان از زیر ستم قدرتمندان از پای ننشینند.» و با لبیک به ندای امام خامنه ای مدظله العالی اعلام می دارد که هرگز موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.

گزارش : مهدی همتی

انتهای پیام/ ه

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد