سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81603
|
18:04 - 1398/03/14
نسخه چاپی

استاد حوه علمیه قم؛

نفوذ اسلام در جهان، بزرگترین آرمان امام خمینی است/ انقلاب اسلامی نیازمند یارانی چون مالک اشتر است

نفوذ اسلام در جهان، بزرگترین آرمان امام خمینی است/ انقلاب اسلامی نیازمند یارانی چون مالک اشتر است
استاد حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی در اردبیل گفت: دفاع از محرومین و ایستادگی در برابر جهانخوارن، منشور امام خمینی(ره) برای نسل جوان و حافظان آینده انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، حجت الاسلام «علی احتشام کاشانی» استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در اردبیل گفت: امام خمینی (ره) با شناخت از حرکت ظالمانه استکبار تلاش کرد تا مردم جهان را نسبت به این خطر آشنا کند و با تمام وجود در برابر استکبار ایستادگی کرد.

وی افزود: امروز مردم جهان شاهد خودکامگی استکبار به سرکردگی آمریکا هستند و امام خمینی (ره) با شجاعت و درایت در برابر همه خودخواهی ها آنها ایستاد.

این مبلغ اسلامی به تبیین اندیشه اصل ولایت فقیه توسط امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) با اتکا به این اصل توانست اندیشه مترقی ولایت فقیه را به بزرگترین سرمایه معنوی جمهوری اسلامی تبدیل کند.

احتشام کاشانی،با بیان اینکه امروز هیچ کشور قدرت طلب و استکباری نمی تواند در برابر جمهوری اسلامی مقاومت کند، تصریح کرد: بهترین اندیشه اسلامی که همان اصل ولایت فقیه است در کشور جاری و ساری هست و مقام معظم رهبری نیز با تیزبینی و درایت تاکنون انقلاب اسلامی را در برابر توطئه های دشمنان حفظ کرده است.

وی افزود: دشمنان خوب می دانند که دیگر هیچ توطئه ای را نمی توانند در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی پیاده کنند برای همین نقشه شوم ایران هراسی را در منطقه بزرگ نمایی می کنند که این توطئه نیز بزودی برای همیشه خنثی خواهد شد.

احتشام کاشانی،در ادامه سخنان خود جایگاه امام خمینی (ره) در بین جوانان حاضر را یادآور شد و گفت: امام خمینی(ره) امروز به عنوان پیر و مراد جوانان و به عنوان الگوی اندیشه اسلامی شناخته می شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه مومنین دو دسته هستند گفت: دسته ای درعین اینکه مومن و متدین هستند اما نمی خواهند در راه دین هزینه کند.

وی افزود: دسته ای از مومنین نیز هستند که در زمره مجاهدین فی سبل الله قرار می گیرند چراکه باجان و مال خود از اسلام و دین دفاع می کند.

این مبلغ اسلام به تبین ویژگی های امام خمینی(ره)پرداخت و گفت: اقتدار و صلابت امام خمینی(ره) بی نظیر بود بطوریکه ایشان وقتی اعلام کردند؛ قرن آینده، قرن اسلام است، به ابرقدرت نیز هشدار دادند، اگر در مقابل دین ما قرار بگیرند در مقابل دنیای آنها خواهیم ایستاد.

احتشام به تبین جایگاه امام خمینی (ره) در بین علمای اسلام پرداخت و گفت: درک تفاوت امام خمینی با سایر علما، بصیرتی خاص می خواهد که امیدواریم در سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی این عالم ربانی، خواص جامعه از دانشگاه و حوزه بیدار شده و حق مطلب را در جهان بجای بیاورند.

وی از آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین بی بدیل امام خمینی(ره) در طول 30 سال گذشته نام برد و گفت: اگر تلاش های رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) نبود، بسیاری از آرمان های عظیم ایشان برای این نسل و آیندگان شناخته نمی شد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های حافظان انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام در برهه فعلی پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی امروز نیازمند یارانی چون مالک اشتر است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) برائت را در جوامع اسلامی زنده کرد، گفت: ایشان در دوران انقلاب با فریاد بر سر علما، از آنها خواست تا به داد اسلام برسند و خود ایشان نیز با تمام وجود در این راه مبارزه کرد.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به فرازهایی از سخنان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام بارها فرمودند؛دشمن ترین، دشمنان مسلمان،یهود است.

وی تصریح کرد: دفاع از محرومین و ایستادگی در برابر جهانخوارن، منشور امام خمینی(ره) برای نسل جوان و حافظان آینده انقلاب اسلامی است.

احتشام کاشانی در پایان سخنان خود به تبیین آرمان بزرگ امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) بارها اعلام داشتند، ما درصدد نفوذ دادن اسلام در گستره خاکی هستیم  و در این راه از هیچکس ترسی نداریم.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند؛ ما سرمایه داری، کمونیسم و صهیونیسم را نابود کرده و اسلام ناب محمدی را در جهان جایگزین خواهیم کرد.

این مبارز دوران انقلاب به بررسی وضعیت برخی انقلابیون بعد از دفاع مقدس پرداخت و گفت: متاسفانه بعد از رحلت امام خمینی(ره) افرادی آمدند که برخلاف ارمان های امام راحل با دشمنان انقلاب اسلامی روابط خانوادگی برقرار کرد و رهبر معظم انقلاب را تنها گذاشتند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد