سرویس: اردبیل
کد خبر: 81643
|
21:38 - 1398/03/20
نسخه چاپی

گزارش سبلان ما از سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور به اردبیل

بازدید از پروژه های اقتصادی استان اردبیل تا بررسی وضعیت گمرک بیله سوار+تصاویر

بازدید از پروژه های اقتصادی استان اردبیل تا بررسی  وضعیت گمرک بیله سوار+تصاویر
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در سفر دو روزه خود به استان اردبیل ضمن بازدید از پروژه های اقتصادی در نقاط مختلف استان اردبیل به بررسی وضعیت گمرک بیله سوار پرداخت و گفت: برای اولین بار ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی در استان های مرزی تشکیل می شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  بابک دین پرست خواستار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سفر دو روزه خود به استان اردبیل با حضور در پروژه ها اقتصادی استان از نزدیک در جریان روند پیشرفت اقتصادی استان اردبیل قرار گرفت.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در ابتدای سفر به استان اردبیل به همراه اکبربهنام جو  استاندار اردبیل از طرح تولید داروهای گیاهی امید فارمد پارسیان، کارخانه تولید الکل طبی و کارخانه نساجی آرتا مد بازدید کرد.

دین پرست در ادامه سفر خود به شهرستان مشگین شهر رفت تا از نزدیک در جریان پروژه های اقتصادی شهرک حدید مبتکران مشگین شهر قرارگیرد.

استاندار اردبیل در این سفر گفت: با هماهنگی و تلاش دستگاه های متولی از جمله شرکت برق، گاز، شهرک های صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت فاز اول این شهرک با اشتغالزایی حداقل ۴۰۰نفر در شرف تکمیل است‌.

 

دین پرست در ادامه سفر خود به استان اردبیل به شهرستان نمین نیز رفت تا از واحدهای تولیدی این شهرستان بازدید کند.

 فرمانداران وظیفه دارند نسبت به مراقبت و جلوگیری از بروز مشکل برای واحدهای تولیدی اقدام کنند

وی در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: بر اساس هفت ماموریت محوله به وزارتخانه، فرمانداران وظیفه دارند بر اساس لیست ارائه شده از تعداد واحدهای فعال و اشتغال آنها، نسبت به مراقبت و جلوگیری از بروز مشکل برای واحدهای تولیدی و احتمال کاهش تعداد شاغلان انها اقدام لازم را کنند.

این مقام مسئول گفت: به فرمانداران ابلاغ شده است تا ضمن نظارت بر واحدهای تولیدی با فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی تلاش و پیگیری کنند که بر میزان تولید و نیز تعداد اشتغال آنها افزوده شود.

معاون وزیر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۲۰۲۲ واحد تولیدی در کشور به علت مشکلات در پرداخت تسهیلات اعطایی در تملک شبکه بانکی قرار دارند، خاطرنشان کرد: رییس جمهوری به جد بر فعال سازی این واحدها تاکید دارند و به وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی درباره فعال شدن آنها دستور لازم را صادر کرده‌اند و در این راستا فرمانداران سراسر کشور هم موظفند در این جهت اقدام اساسی صورت دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در ادامه سفر خود به استان اردبیل به حضور در شهرستان پارس آباد از طرح گلخانه ای 1500 هکتاری در پارس آباد بازدید کرد.

استاندار اردبیل در این بازدید گفت: شهرک کشاورزی به مساحت ۱۵۰۰هکتار در ۸زون طراحی شده است و۲۰۰هکتار هم به سرمایه گذاران دارای اهلیت، به زودی تحویل داده می شود.

دین پرست در ادامه سفر خود با حضور در شهرستان ضمن دیدار از پایانه مرزی بیله سوار مغان بیله سوار از سیلوی روح کندی و  این شهرستان نیز بازدید کرد. 

معاون وزیر کشور از فرماندار شهرستان بیله سوار خواست تمامی موانع و مشکلاتی که باعث به هم خوردن توازن صادرات و واردات همچنین مترددین دو کشور ایران و آذربایجان شده، احصا و در جلسه پیش رو مطرح کند.

تشکیل ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی در استان های مرزی

دین پرست با بیان اینکه به دستور رییس محترم جمهوری برای اولین بار ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی در استان های مرزی تشکیل می شود گفت: در کشور۱۶ استان ما با ۱۵ کشور خارجی همسایه هستند با تشکیل ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی با محوریت استانداران زمینه رونق اقتصادی و صادرات محصولات تولیدی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری انجام شده توسط نماینده دولت در استان اردبیل ، شاهد افزایش اشتغال پایدار در این استان خواهیم بود.

دین پرست با بیان اینکه دولت توجه ویژه به استان های مرزی دارد گفت:سالانه بیش از ۱میلیون و ۴۰۰هزار نفر از گمرک بیله سوار تردد می کنند باید از این ظرفیت در صادرات غیر نفتی نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی نحوه نگهداری و مدیریت گمرک بیله سوار را خوب ارزیابی کرد و گفت: گمرک بیله سوار ظرفیت خوبی برای کشور و منطقه محسوب می شود باید تمامی عوامل در زیباسازی محیطی و رونق کسب و کار، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

معاون وزیر کشور از فرماندار شهرستان بیله سوار خواست تمامی موانع و مشکلاتی که باعث به هم خوردن توازن صادرات و واردات همچنین مترددین دو کشور ایران و آذربایجان شده، احصا و در جلسه پیش رو مطرح کند.

وی گفت: ایجاد شهرک های گلخانه ای و راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی به ایجاد اشتغال پایدار کمک می کند و استان اردبیل در این زمینه به عنوان پایلوت در کشور انتخاب شده است.

دین پرست گفت: ایجاد این واحدها و تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری در صرفه جویی آب و بهره دهی بالا موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه به دستور رییس محترم جمهوری برای اولین بار ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی در استان های مرزی تشکیل می شود گفت: در کشور۱۶ استان ما با ۱۵ کشور خارجی همسایه هستند با تشکیل ستاد تدابیر امنیتی اقتصادی با محوریت استانداران زمینه رونق اقتصادی و صادرات محصولات تولیدی را شاهد خواهیم بود.

در این بازدید استاندار اردبیل، فرماندار بیله سوار و رییس پایانه مرزی بیله سوار مسایل و برخی مشکلات موجود را تشریح کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در ادامه سفر خود به شهرستان گرمی نیز عزیمت کرد تا از کارخانجات تولید ️شیرآلات آویسا و نوآوران شهرستان گرمی نیز بازدید کند.

روان سازی سرمایه گذاری بخش خصوصی در سالجاری از مهم ترین برنامه های وزارت کشور است

استاندار اردبیل در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در اردبیل برگزار شد، گفت:  واحدهای بزرگی در استان وجود دارد که به دلایل مختلف تعطیل شده و تلاش می شود با تغییر کاربری این واحدها طرح های اشتغالزا در محل آن اجرایی شود.

بهنام جو گفت: روان سازی سرمایه گذاری بخش خصوصی در سالجاری از مهم ترین برنامه های وزارت کشور است که در راستای رونق تولید انجام می شود.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان اقدامات مختلفی در حوزه های کشاورزی ، صنعت و خدمات در استان انجام گرفته است.

استاندار اردبیل بهره برداری از طرح اراضی پایاب خداآفرین را یکی از این نمونه ها دانست و گفت: از سالجاری بیش از یک میلیون تن به محصولات کشاورزی استان افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رصد کردن اجرای طرح های سرمایه گذاری و تلاش برای فعال کردن واحدهای راکد و نیمه فعال استان از دیگر برنامه ها در راستای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است.

 دین پرست در ادامه این جلسه به طرح های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: طرح ها باید به صورت جدی نظارت شده و انحرافات در روند اجرای طرح ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید از ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی حداکثر بهره برداری را کرده و از فعالیت ناقص آن ها پیشگیری کنیم گفت: تمامی فرمانداران و مسوولان حوزه های صنعتی و تولیدی باید به صورت مستمر از روند فعالیت واحدها بازدید کرده و کاستی های آن ها را برطرف کنند.

معاون وزیر کشور گفت: حمایت از واحدهای صنعتی وتولیدی به معنای تامین تسلیحات نظامی در جنگ اقتصادی بوده و باید در اولویت فعالیت های مسئووان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تصمیم بر واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی اجماع کلی مسئولان است و دستگاه های اجرایی نباید در برابر آن مقاومت و مانع تراشی کنند.

دین پرست نرخ بیکاری در کشور را ۱۲ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان از ۱۱.۹ درصد در سال ۹۷ به ۱۲ درصد رسیده و براساس برآوردها آمار بیکاری در ۱۵ استان کاهش و در ۱۵ استان دیگر افزایش یافته است.

وی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در استان اردبیل افزود: وجود کشت و صنعت مغان، پایاب سد خداآفرین ،۲ فرودگاه مجهز، منطقه ویژه اقتصادی نمین و طرح در دست اجرای راه اهن اردبیل – میانه از جمله قابلیت های این استان است که باید در توسعه و رونق آنها اهتمام جدی صورت گیرد.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور و استاندار اردبیل در دومین روز سفرش از فاز جدید درحال توسعه کارخانه آرتاویل تایر در اردبیل بازدید کرد

 

معاون هماهنگی اقتصادی وزیر کشور در جریان سفر خود به استان اردبیل از واحدهای تولیدی و اقتصادی شهرستان‌های نمین، اردبیل، گرمی، مشکین شهر، پارس آباد و بیله سوار بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد