سرویس: اردبیل
کد خبر: 81649
|
19:41 - 1398/03/21
نسخه چاپی

توسط حوزه هنری اردبیل انجام شد

رونمایی از دومین مجموعه کتاب «داستان ما» در اردبیل

رونمایی از دومین مجموعه کتاب «داستان ما» در اردبیل
رییس حوزه هنری استان اردبیل در آیین رونمایی از مجموعه کتاب «داستان ما» به فرهنگ و ادبیات اردبیل اشاره کرد و گفت: حضور داستان‌نویسان در کنار یکدیگر نشان‌ می‌دهد امروز ادبیات داستانی همچون شعر، در این سرزمین ریشه انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، عصر امروز نشست «نگاهی نو به داستان» با حضور جمعی از نویسندگان اردبیل و با حضور ساسان ناطق، قائم مقام مرکز آفرینش‌های ادبی و مسئول دفتر قصه و رمان حوزه هنری کشور  در سالن جابر عناصری حوزه هنری اردبیل برگزار شد.

 امیر رجبی رییس حوزه هنری استان اردبیل در این نشست به سبقه فرنگی اردبیل اشاه کرد و گفت: برخلاف شعر که در ادبیات کهن بیشتر مطرح بود و در اردبیل نیز سبقه فرهنگی دارد، قدمت ادبیات داستانی کمتر است؛با این وجود، حضور داستان‌نویسان در کنار یکدیگر نشان‌ می‌دهد داستان و ادبیات داستانی امروز در این سرزمین ریشه انداخته است.
 
وی افزود: شعر قابلیت ترجمه ندارد زیرا وزن و عاطفه و احساس موجود در بطن آن قابل ترجمه نیست و زیبایی خود را در انتقال زبانی ار دست می‌دهد؛ اما داستان، زبانی بین‌المللی است و در بُعد جهانی، زبانی گویاتر دارد.
رجبی بابیان اینکه کارگاه داستان‌نویسی افتخار حوزه هنری اردبیل است، گفت: در جریان داستان‌نویسی کشور، اردبیل ستاره‌های درخشانی دارد.
 
در ادامه این نشست تینا طرح قدیم، جعفر اسفندیاری، ترانه دهقانی و عارف مهتاب به بیان قسمتی از آثار خود پرداختند.
در پایان این نشست تخصصی دومین مجموعه کتاب «داستان ما» با حمایت  آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل  رونمایی و وارد بازار نشر شد.
 
جلد دوم مجموعه «داستان ما» شامل 13 داستان کوتاه فارسی و 10 داستان به زبان ترکی آذری از 23 داستان‌نویس استان اردبیل است که در کنار نویسندگان نام‌آشنا، آثار درخشانی از نویسندگان جوان و توانمند این استان را به ادبیات داستانی کشور معرفی می‌کند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد