سرویس: سبلان ما
کد خبر: 81730
|
09:30 - 1398/03/29
نسخه چاپی

بازخوانی بیانات رهبرانقلاب در خطبه های نمازجمه 29 خرداد88

بازخوانی بیانات رهبرانقلاب در خطبه های نمازجمه 29 خرداد88
مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 در نماز جمعه تهران، با روشنگری بی بدیل خود بسیاری از اهداف پشت پرده دشمنان در انتخابات ریاست جمهوری افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، خطبه های تاریخی رهبر معظم انقلاب در خرداد ماه را می توان یکی از ماندگارترین بیانات در دهه 80 دانست چراکه موجب فروکش شدن سیل اغتشاشات پیوسته خیابانی شد.

رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به سبقه هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرده و اختلاف نظرهای سیاسی هریک از کاندیداها را در چارچوب نظام تببین کردند تا بدین صورت حربه دشمنان که سعی در ایجاد دوگانه مخالف و موافق نظام جمهوری اسلامی  داشتند، با شکست مواجه گردد.

یکی از ظرافت های بیانات رهبری در خطبه های نمازجمعه اشاره به بداخلاقی های صورت گرفته در مناظره های انتخاباتی بود و در این زمینه تقریبا به هریک از کاندیداهایی که در حین گفتگوی تلویزیونی تهمتی را به دیگری روا داشتند، تذکر دادند.

 اطلاق صفاتی همچون رمال و خرافاتی به یک کاندیدا و همچنین تهمت های مالی و سیاسی به برخی از رجال سیاسی مملکت از جمله موارد بود

بصیرت افزایی در میان برخی از مسئولین

رهبر انقلاب به سوء استفاده دشمنان انقلاب از حوادث پسا انتخاباتی اشاره کرده و از مسئولین خواستند تا با بصیرت افزایی خود، راهگشای مسیر دشمنان نباشند. خطاب این سخنان بیشتر به افرادی بود که در ابتدای انقلاب حضور داشته اند ولی در حال حاضر مسیر دیگری را انتخاب کرده  و در این ایام صفتی همچون ساکت فتنه را برای خود قائل شدند.

 گویا این شخصیت های سیاسی عامدانه و یا جاهلانه به خواسته رهبر معظم انقلاب لبیک نگفتند. چراکه سکوت شخصیت های اثرگذار خود مهر تاییدی بر اعتراضات و حتی اغتشاشات بوده و همین امر آتش فتنه را شعله تر می کرد.

رهبر معظم انقلاب در بیانات پایانی خود حجت را بر برخی از جریان های افراطی داخل کشور تمام کرده و فشارهای رسانه ای و مردمی ایجاد شده توسط برخی از شخصیت های سیاسی با کمک رسانه های بیگانه را بی اثر خواندند.

 اردوکشی خیابانی به منظور بهره برداری از استراتژی فشار از پایین و چانه زنی از بالا یکی از اصلی ترین حربه هایی بوده که برخی از معترضین به انتخابات به منظور ابطال آرای عمومی مردم از آن استفاده کردند. فتنه گران این گونه می پنداشتند که با افزایش فشارهای مردمی؛ نظام جمهوری اسلامی و در راس آن رهبری انقلاب دستور ابطال انتخابات را داده و آنها به خواسته خود یعنی برگزاری مجدد انتخابات می رسند در حالی که این نقشه با توجه به فرازهای پایانی سخنان رهبری در نماز جمعه به طور کلی بی اثر شد.

مقام معظم رهبری در فرازهای پایانی خود می افزایند:"این تصور هم غلط است که بعضی خیال کنند با حرکات خیابانی، یک اهرم فشاری علیه نظام درست میکنند و مسئولین نظام را مجبور میکنند، وادار میکنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آنها بروند. نه، این هم غلط است. اولاً تن دادن به مطالبات غیر قانونی، زیر فشار، خود این، شروع دیکتاتوری است. این اشتباه محاسبه است؛ این محاسبه‌ی غلطی است. عواقبی هم اگر پیدا کند، عواقبش مستقیماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد شد. اگر لازم باشد، مردم آنها را هم در نوبت خود و وقت خود خواهند شناخت."

خطبه های نماز جمعه 29خرداد 88 نیز یکی از اثرگذارترین بیانات رهبر انقلاب شاید در یک دهه گذشته است به نحوی که هشدار به رجال سیاسی معترض، برچیدن نقشه شوم دشمنان برای براندازی در داخل نظام و همچنین ایستادگی دربرابر خواسته های غیرقانونی عده ای معدود از جمله اظهاراتی بوده که دیگر به فتنه گران اجازه اردوکشی خیابانی نداد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد