سرویس: اردبیل
کد خبر: 81733
|
12:43 - 1398/03/29
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

اختلاسگر ۱۴۰ میلیاردی در اردبیل دستگیر شد

اختلاسگر ۱۴۰ میلیاردی در اردبیل دستگیر شد
رئیس کل دادگستری استان اردبیل ازدستگیری اختلاسگر ۱۴۰ میلیاردی در اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،  ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن کنفرانس دادگستری استان برگزار شد، گفت: یک فرد اختلاسگر و اخلالگر در امر تولیدی کشور که توانسته بود بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان از طریق راه های مختلف از جمله تامین مواد اولیه بطری آب معدنی در بازار کشور اخلال ایجاد کرده و مبلغ بالایی اختلاس کند، شناسایی و توقیف شد.

عتباتی با اشاره به اینکه پرونده اقتصادی کشف شده به خصوص مبلغ اختلاس اعلام شده برای استان اردبیل بسیار قابل توجه است، گفت:  این پرونده در حالی کشف شده است که مجموع پرونده های شناسایی و توقیف مفاسد اقتصادی در سال97 به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: تمامی پرونده های مشابه با موفقیت شناسایی و به سرانجام رسیده است.

وی افزود: تخلفات سنگینی در حوزه های پتروشیمی و مفاسد اقتصادی اعم از رباخواری، فرار از مالیات، اختلاس و زمین خواری صورت گرفته بود که با همکاری دستگاه های قضایی استان کشف و متوقف شدند.

صلح و سازش در 13 مورد پرونده مربوط به قتل در شورای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳ قتل عمد و غیر عمد در شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش به پایان رسیده است، اظهار داشت: امیدواریم با راه اندازی میزهای خدمت و اطلاع رسانی و آگاه سازی هم استانی ها بتوانیم علاوه بر فرهنگ سازی در امر صلح و سازش، تلاش کنیم تا همه مردم با مسائل و قوانین قوه قضائیه آشنا شوند.

مراجعه بیش از 10هزار نفر در روز به دستگاه قضایی استان

عتباتی در ادامه سخنان خود از مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر در روز به دستگاه اجرایی قضایی استان خبرداد و افزود: راه اندازی سامانه ثنا یکی از سامانه های قضایی الترونیکی هست که با عضویت در ان، مراجعه کنندگان به دستگاه های قضایی می توانند علاوه بر حجم استفاده از کاغذ شامل ابلاغیه ها و اقرارنامه ها به میزان بیش از یک میلیون کاغذ می شود جلوگیری و در رسیدگی به پرونده ها و تسریع شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۴۱۸ هزار فقره پرونده در سال ۹۷ به دستگاه قضایی استان ورودی داشتیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم این امار در سال ۹۸ کاهش یابد.

کشف بیش از  ۶۸ هزار لیتر مشروبان الکلی

عتباتی از کشف ۶۸ هزار لیتر مشروبان الکلی و ۱۲هزار بطری مشروبات الکلی خارجی در اردبیل خبرداد و گفت: ۲۲ باند مهم و تاثیرگذار تولید و توزیع در سطح استان متلاشی شده است. 

وی به تخلفات و فعالیت های فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: با فعالین فضای مجازی که باهدف اخلالگری و توهین به شخص یا اشخاص  فعالیت می کنند با جدیت برخورد خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه همکاران در دستگاه های قضایی با مجاهدت های شبانه روزی در امر خدمتگزاری به مراجعه کنندگان هستند،گفت: علاوه بر پرونده های ورودی که باید رورانه به آنها رسیدگی شود باید به مراجعات روزانه مردمی نیز رسیدگی شود و این امر نیازمند فعالیت جهادی همکاران قضایی است. 
تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان سخنان خود به برنامه های هفته قوه قضایی نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب، پیاده روی خانواده دستگاه های قضایی استان دور دریاچه شورابیل، برپایی میز خدمت و ملاقات های مردمی و زندانیان از جمله برنامه های هفته قوه قضائیه در استان اردبیل خواهد بود.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد