کد خبر: 81828
|
18:34 - 1398/04/04
نسخه چاپی

معاون اشتغال کمیته امداد استان اردبیل:

هدایت مددجویان استان اردبیل به سمت اشتغال پایدار /450 شغل ایجاد شد

هدایت مددجویان استان اردبیل به سمت اشتغال پایدار /450 شغل ایجاد شد
دمعاون اشتغال کمیته امداد استان اردبیل گفت: درصدد هستیم با تمامی کارخانه‌های صنعتی و کارگاه‌های کوچک وارد گفتگو شویم تا از طریق مشوق‌های کارآفرینی بتوانیم با کاریابی برای مددجویان تحت حمایت، آن‌ها را به سوی اشتغال پایدار هدایت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،منصور سیفی، معصر امروز در جنمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۵۰ اشتغال پایدار در سه ماهه نخست سال‌جاری برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: مددجویان پس از کسب آموزش‌های لازم و اخذ گواهی مهارت طرح‌های اشتغال‌زایی را به مرحله اجرا در می‌آورند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در سه ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت پرداخت شده است،

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: بانک‌های عامل نقش بسزایی در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای اقشار آسیب‌پذیر ایفا می‌کنند که با توسعه همکاری‌ها تلاش داریم زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنیم.

سیفی با بیان اینکه با همکاری همه جانبه بانک‌های عامل تلاش می‌شود تا مددجویان با دریافت وام بتوانند اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند، افزود: امید است با تداوم همکاری‌های صورت گرفته بتوانیم تا پایان سال‌جاری شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی برای سه هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال و خودکفایی به صورت قرض‌الحسنه به مددجویان واگذار می‌شود، گفت: در صورتی که خانوار تحت حمایت از هر لحاظ توانایی لازم برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، یادگیری مهارتی و ایجاد شغل مورد علاقه خود را داشته باشند، به آن‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت پس از استعدادسنجی، مشاوره شغلی و آموزش‌های مهارتی وارد چرخه اشتغال می‌شوند، افزود: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد استان اردبیل پایدارسازی مشاغل ایجاد شده است که با نظارت و بازدید‌های مستمر درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

سیفی با اعلام اینکه به منظور اثربخشی هرچه بیشتر در ایجاد اشتغال پایدار طرح راهبران شغلی توسط کمیته امداد استان اردبیل در حال اجرا است، بیان کرد: در این طرح، صاحبان مشاغل و کارآفرینان به عنوان راهبران شغلی و هدایت‌گر، وظیفه دارند تا با هدایت مددجویان متخصص در عرصه تولید فعالیت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه راهبران شغلی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر هستند که عرصه ایجاد اشتغال برای خانوار تحت حمایت را فراهم می‌کنند، گفت: از صاحبان مشاغل و کارآفرینان خواستاریم تا با همیاری‌های گسترده‌تر این نهاد را در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد نیازمند جامعه فراهم کنند.

وی به انعقاد تفاهمنامه همکاری با کارخانه‌های فعال استان اردبیل اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم با تمامی کارخانه‌های صنعتی و کارگاه‌های کوچک وارد گفتگو شویم تا از طریق مشوق‌های کارآفرینی بتوانیم با کاریابی برای مددجویان تحت حمایت، آن‌ها را به سوی اشتغال پایدار هدایت کنیم.

انتهای پیام/م

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد