سرویس: اقتصادی
کد خبر: 81850
|
13:22 - 1398/04/08
نسخه چاپی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

برخورد با دلالان بازار تایر را به ثبات می رساند

برخورد با دلالان بازار تایر را به ثبات می رساند
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: سازمان تعزیرات حکومتی باید به تلاطمات بازار لاستیک ورود کند، قطعا در صورت برخورد با دلال بازی ها می توان بازار را به سمت ثبات هدایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،صدیف بدری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک در کشور، اظهار داشت: متأسفانه عملکرد دولت در حوزه نظارت بر بازار و کنترل قیمت محصولات به ویژه لاستیک قابل قبول نیست

وی افزود: دولت در شرایط کنونی بازار لاستیک را رها کرده و این مسئله منجر به تشدید قیمت لاستیک در بازار شده است.دولت در شرایط کنونی بازار لاستیک را رها کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامیگفت: قطعا حوزه حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بروز مشکلات برای این بخش تبعات بسیاری را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد، همان گونه که بروز مشکل برای کامیون داران در سال گذشته منجر به مشکلات عدیده ای در کشور شد.

بدری بر لزوم ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به بازار لاستیک تأکید کرد و گفت: دولت باید نسبت به قیمت گذاری واحد برای محصولات تایر اقدام کند، همچنین باید در حوزه نحوه قیمت گذاری، فروش و توزیع لاستیک نظارت و بازرسی ویژه ای صورت گیرد.

سازمان تعزیرات حکومتی باید به تلاطمات بازار لاستیک ورود کند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید به تلاطمات بازار لاستیک ورود کند، قطعا در صورت برخورد با دلال بازی ها می توان بازار را به سمت ثبات هدایت کرد.

وی گفت: بر اساس آمارها در یک سال گذشته وزارت صمت اقدام به واردات حدود یک میلیون حلقه لاستیک برای ماشین های سنگین کرده، اما در شرایط کنونی باز هم خودروها به یک میلیون حلقه لاستیک نیاز دارند، از این رو این کمبود تایر در بازار موجب تشدید قیمت ها شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت صمت باید هر چه سریع تر اقدام به ثبت سفارش و واردات محموله های جدید لاستیک کند تا نیاز رانندگان به این محصول رفع شود.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد