سرویس: اردبیل
کد خبر: 81912
|
14:00 - 1398/04/15
نسخه چاپی

نماینده مردم اردبیل در مجلس

دولت برای مسکن برنامه ندارد/ صاحبان سودهای کلان باید مالیات دهند

دولت برای مسکن برنامه ندارد/ صاحبان سودهای کلان باید مالیات دهند
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از صاحبان سودهای کلان مالیات اخذ شود نقش بانک ها در نوسان قیمت مسکن را یادآور شد و گفت: تا زمانیکه سرمایه های مردم به سمت تولید هدایت نشود ، مسئله مسکن نیز حل نخواهد شد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، به تشریح دلایل افزایش بی رویه قیمت مسکن پرداخت و گفت: مسکن مناسب و ارزان قیمت حق مردم است.

وی با بیان اینکه کنترل مالیات در بخش سرمایه گذاری در بخش مسکن برای انبوه سازان وجود ندارد، گفت: از طرف دیگر دولت هم در این دهه برنامه ای برای مسکن قشر ضعیف جامعه ندارد.

این نماینده مجلس نوسان شدید قیمت مسکن در دو سال گذشته را یادآور شد و گفت: لایحه ارائه شده توسط دولت به مجلس در خصوص مسکن، جامع نیست چرا که در آن تدبیری برای کنترل بازار به خصوص سودگران مسکن اتخاذ نشده است.

بدری نحوه ارائه مسکن در دهه های گذشته به مردم عادی را یادآور شد و گفت: باید در کنار ارائه زمین که 50 درصد مسکن اسن، باید وام های کم بهره نیز به مردم داده شود همچنین عوارض پروانه ساخت و انشعابات  آب و برق نیز با تخفیف زیاد به اقشار کم درآمد داده شده  و وسایل ضروری همچون سیمان و میلگرد نیز سهمیه بندی شود تا این قشر از جامعه هم صاحب خانه شوند.

وی تصریح کرد: اگر به فکر جوانان هستیم باید عادلانه به مردم کمک کنیم.

بدری در ادامه سخنان خود از سازمان نظام مالیاتی کشور نیز انتقاد کرد و گفت: چرا از افرادی که به هر نحوی یک شبه صاحب سودهای کلان می شوند مالیات اخذ نمی شود.

وی به اخذ مالیات ارزش افزوده حتی در اجاره نامه های مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در قانون مالیات هیچ ماده ای در خصوص سوداگرانی که یک شبه با استفاده از رانت و یا هر روش دیگری به سودهای کلان دست پیدا می کنند وجود ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تدبیری اتخاذ شود تا سوداگران در بازارهای مختلف سودآوری چون سکه، مسکن و ارز نیز وادار به پرداخت مالیات شوند.

بدری به وضعیت بانک های نیز اشاره کرد و گفت:چرا در قانون برای بانک هایی که از طریق مسکن و زمین به سودآوری می پردازند مالیات اخذ نمی شود در حالیکه همین بانک ها علاوه بر سرمایه گذاری در بخش املاک، از طریق اخذ جریمه های سنگین بر دیرکرد پرداخت اقساط مردم به سودهای کلان دست پیدا می کنند.

وی یا بیان اینکه دولت باید برای مسکن اولی ها برنامه داشته باشد، گفت: تا زمانیکه نقدینگی به سمت تولید هدایت نشود، مسئله مسکن نیز حل نخواهد شد.

 

انتهای پیام/ ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد