سرویس: کوثر
کد خبر: 82565
|
12:21 - 1398/06/23
نسخه چاپی

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت کرد/ محدودیت فعلی در سوخت‌گیری قانونی نیست

مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت کرد/ محدودیت فعلی در  سوخت‌گیری قانونی نیست
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: اگر هدف دولت از محدود کردن مقدار لیتر در هر مرحله از سوخت گیری، افزایش قیمت سوخت است باید تاکید کنم؛ مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت است و با این مسئله نیز موافقت نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما، بشیر خالقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از محدود کردن سوخت گیری اظهار داشت: این اقدام بدون هماهنگی و غیرقانونی اعتبار وزارت نفت و تصمیمات وی را زیر سوال خواهد برد چراکه مجلس و مردم به وزارت نفت در رابطه با اجرای صحیح طرح احیای کارت سوخت اعتماد کرده‌اند.

وی افزود: در طرح اصلی احیای کارت سوخت به محدود کردن سوخت‌گیری اشاره نشده اما اکنون سوخت‌گیری به 30 لیتر برای تمامی خودروداران محدود شده است که در واقع این محدودیت شامل افراد داری کارت و بدون کارت می‌شود.

 نماینده مردم خلخال و کوثر با بیان اینکه مجلس این تخلف شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی را پیگیری خواهد کرد، تصریح کرد: تخصیص فقط 30 لیتر بنزین در هر مرحله سوخت‌گیری مخصوصا برای خودروهای سنگین با باک‌های بزرگ، مشکلات متعدد از جمله صف‌های طویل جایگاه‌های سوخت، آلودگی هوا و اسراف بیشتر سوخت به دنبال داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: اگر هدف دولت از محدود کردن مقدار لیتر در هر مرحله از سوخت گیری، افزایش قیمت سوخت است باید تاکید کنم؛ مجلس با افزایش قیمت سوخت مخالفت است و با این مسئله نیز موافقت نخواهد کرد.

 خالقی بیان کرد: اگرچه موافق پرداخت یارانه بیش از حد در حوزه‌هایی مانند سوخت نیستم اما افزایش قیمت زمانی توجیه دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شود، به‌عنوان مثال خودروهای داخلی کم‌مصرف باشند اما در حال حاضر اینگونه نیست به همین دلیل هزینه‌های سنگینی به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد