سرویس: رسانه
کد خبر: 82572
|
16:35 - 1398/06/23
نسخه چاپی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل:

۶۶۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان اردبیلی ایجاده شده است

 ۶۶۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان اردبیلی ایجاده شده است
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۶۶۰ طرح اشتغال‌زایی در پنج ماهه نخست سال‌جاری توسط مددجویان تحت حمایت اجرا شده است تا زمینه خوداتکایی آنها فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلیسبلان‌ما،منصور سیفی  بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۶۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت در پنج ماهه نخست سالجاری ایجاد شده است، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان راه‌اندازی کسب‌وکار پایدار برای آنها است که با ارائه آموزش‌های لازم و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی گام‌های بسیار موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در اختیار مددجویان قرار گرفت تا بتوانند طرح‌های مورد نظر خود را به مرحله اجرا درآورند، گفت: تسهیلات کمیته امداد به صورت کاملا قرض الحسنه پرداخت می‌شود و مددجویان تحت حمایت این نهاد جزو خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانکی هستند که تمامی بانک‌های عامل بر این امر اذعان دارند.

سیفی با بیان اینکه بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در پنج ماهه نخست سال‌جاری توسط بانک‌های عامل به مددجویان اعطا شده است، افزود: با افزایش همکاری‌ها، امیدواریم تا پایان سال‌ ۹۸ صددرصد اعتبارات تخصیصی بانک‌های عامل را جذب کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل اجرای طرح‌های نوین اشتغال‌زایی را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: این امر باید در دستور کار امدادگران استان اردبیل قرار گیرد تا به شکوفایی استعدادهای مددجویان و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی منجر شود.

وی با اعلام اینکه حدود ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی نیز از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت اعطا شده است، بیان کرد: خیران با سپرده‌گذاری هر چه بیشتر در صندوق امداد ولایت می‌توانند کمیته امداد استان اردبیل را در ارائه تسهیلات خودکفایی به خانوار تحت حمایت یاری کنند.

سیفی با اشاره به اینکه در صورتی که خانوار تحت حمایت از هر لحاظ توانایی‌ لازم برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، یادگیری مهارتی و ایجاد شغل مورد علاقه خود را داشته باشند، به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود، اعلام کرد: مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد استان اردبیل پایدارسازی مشاغل ایجاد شده است که با نظارت و بازدید‌های مستمر درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه به منظور اثربخشی هرچه بیشتر در ایجاد اشتغال پایدار طرح راهبران شغلی توسط این نهاد در حال اجرا است،تصریح کرد: در این طرح، صاحبان مشاغل و کارآفرینان به عنوان راهبران شغلی و هدایت‌گر، وظیفه دارند تا با هدایت مددجویان متخصص در عرصه تولید فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه راهبران شغلی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان برتر هستند که عرصه ایجاد اشتغال برای خانوار تحت حمایت را فراهم می‌کنند، بیان کرد: از صاحبان مشاغل و کارآفرینان خواستاریم تا با همیاری‌های گسترده‌تر این نهاد را در ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و افراد نیازمند جامعه فراهم کنند.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد